Byggahus.se

Tråden där man kan lägga in bilder på ett hus och fråga efter tillverkare och modell

1. P
    Medlem Nivå 5
    När man är ute och jagar ett hus att köpa så stöter man på mäklare som gärna skryter med sina 25 år i branschen men de kan inte upplysa mig om vilken tillverkare som en gång byggt/konstruerat huset.

När man som husköpare vet vilken tillverkare och modell ett hus har är det enklare att söka information kring det och se fördelar, nackdelar och möjligheter just det huset har.

Därav behovet av denna tråd.

Jag börjar att fråga efter hjälp för huset i denna annons:

http://www.jagholm.se/objekt/OBJ26932_1407294164

2. Östlund
    Medlem Nivå 9
    Mäklaren borde ju kunna fråga säljaren om vad det är för tillverkare tycker man?

Vilka var annars stora på 80-talet?
    Min mor och far byggde ett Moelvenhus 1982. Det påminner lite om detta, men säkert inte..

• Laddar…
  3. MrPlow
    Medlem Nivå 6
  4. T
    Medlem Nivå 3
    Det ser ut som ett Älvsbyhus....

5. P
    Medlem Nivå 5
  6. P
    Medlem Nivå 5
    Tror inte det, aldrig sett denna planlösning i ett Älvsbyhus. Speciellt trappan (som jag tycker är bra placerad i detta hus...)

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    SFDEFD1F85AE3E74722BB35D448BB056CE7_1024x.jpg

7. T
    Medlem Nivå 3
    Såg inte planlösningen, utomhus var det väldigt likt. Har en granne här som har ett enplanshus som ser ut som Älvsbyhus men det är ngt annat. Dock inte namnet i minnet. :surprised:

8. P
    Medlem Nivå 5
    Jag har luskat tag på att detta rör sig om ett Åtvidabergshus.

Nån som vet något om detta bolag, idag verkar de mest ägna sig åt taklyft och legotillverka efter kundspec...