Hej!
Har precis blivit klar med en 4x8 thermoflex pool med plåtstomme. Min fråga är om någon kan hjälpa mig hur jag ska göra med inramningen runt poolen. Jag ska rama in poolen med 120x28 trätrall..... men hur fäster jag trallen i poolen? Nyinstallerad thermoflex pool med plåtstomme och synlig liner, omgiven av grävd jord och trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P Poolmans skrev:
men hur fäster jag trallen i poolen?
Inte alls!
Vad står polen på? Har du isolering på utsidan?
Jag har en 8-kantig så det blev lite mer komplicerat än vid 4-kantig pool. här ser du lite hur det är gjort, jag använde riktig trall 34x145 mm.
Snart kört i 4 år är mycket nöjd, håller 38°C året runt utom på sommaren då jag sänker till 35°C värmer med fjärrvärme.
En oktagonformad pool med blå insida, delvis klädd med trätrall och vit isolering synlig vid grunden.
Skapa konto

Ett åttkantigt badkar omgivet av en trätrall, belyst med spotlights på natten, exemplifierar en hembad installation.
Skapa konto

• Gilla
Patrik Olofsson1
  • Laddar…
Ja, inte alls är rätt. I ditt fall ser du att vara lämpligt att gräva ner plintar en bit ifrån poolkanten. Det syns inte så bra på bilden nedan, men yttre bärlinan bärs av stolpar på nedgrävda plintar, medan inre bärlinan står på korta stolpar som står på betongplattor på samma grusbädd som poolen.
.

• Uppbyggnad av poolområdets trästomme och plintar, med synliga stödben på betongplattor och nedgrävda plintar vid poolkant.
    Skapa konto
L Leif i Skåne skrev:
Inte alls!
Vad står polen på? Har du isolering på utsidan?
Jag har en 8-kantig så det blev lite mer komplicerat än vid 4-kantig pool. här ser du lite hur det är gjort, jag använde riktig trall 34x145 mm.
Snart kört i 4 år är mycket nöjd, håller 38°C året runt utom på sommaren då jag sänker till 35°C värmer med fjärrvärme.
[bild]

[bild]

Leif vad heter din pool? Är den 2.47 rakt över och 1.74 bred?

Mvh Magnus Rundström

• Tom inbyggd pool med blått skal på en stenlagd yta, sliten yta med slitage, med trädgårdsslang och hink vid sidan.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.