Hej!
Ännu en altanfråga.
Håller på med ett trädäck som ska ligga på marksten.

Har en befintlig stensättning som ska användas och utökas med ca 4x3 meter. Ovanpå allt ska jag lägga ett trädäck med 45x95 som regler och 28x120 som trall. (Kan inte bygga mer på höjden) Har grävt ut ca 25-30 cm och fyllt upp med makadam som paddlats.

Ovanpå makadamen har jag lagt ut marksten med cc60 mellanrum i sida och 100 cm i höjdled. Nu märker jag dock att det saknas några mm upp till 1 cm med makadam för att få det i jämn höjd med den befintliga stenläggningen.

vad ser ni som den bästa lösningen för att få allt i våg? (Eller med lite lutning snarare för vattenavrinningen )

Ska jag hämta mer makadam för att sedan dra av likt en stenläggning och därefter väga in sten för sten?

alternativt använda mellanlägg av plast under golvreglsrns för att få det i våg typ dessa https://www.biltema.se/bygg/fastelement/specialskruvar/mellanlagg-2000032409

Alternativt
Skruva fast reglar som stolpar vid plattorna och på det viset få det i våg.typ så här:
Pågående konstruktion av trädäck med träreglar placerade på jordad mark, med högar av virke i bakgrunden och gulaktigt hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag hade gjort som på bilden.
Men några mm upp till en cm hade inte jag brytt mig om. Marken kommer ändå röra sig litegrann över året så det går aldrig att få det 100% i våg.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.