Hej,
Jag har toppdressat med Gardols Toppdress från Bauhaus. Jag gjorde toppdressen för en vecka sedan, någon dag efter en gödning och 3 klippningar (vertikalskar på hösten).
Nu börjar däremot det befintliga gräset komma igång på riktigt, och är snart uppe i en 10 centimeter. Däremot så har gräset som stödsåtts just börjat titta upp. Det är en snabb skuggblandning, mycket rajj-gräs.
Ska jag låta det befintliga fräset växa till en djungel eller kan jag känna mig trygg i att köra gräsklipparen med uppsamlaren för att hålla det stånget medans stödsådden gror?
Robin
ps. körsbärsträdet hälsar att det skiter i vilket.
Jag har toppdressat med Gardols Toppdress från Bauhaus. Jag gjorde toppdressen för en vecka sedan, någon dag efter en gödning och 3 klippningar (vertikalskar på hösten).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu börjar däremot det befintliga gräset komma igång på riktigt, och är snart uppe i en 10 centimeter. Däremot så har gräset som stödsåtts just börjat titta upp. Det är en snabb skuggblandning, mycket rajj-gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska jag låta det befintliga fräset växa till en djungel eller kan jag känna mig trygg i att köra gräsklipparen med uppsamlaren för att hålla det stånget medans stödsådden gror?
Robin
ps. körsbärsträdet hälsar att det skiter i vilket.
Min matta ser ut som din just nu, jag tänker faktiskt låta det växa tills det kommit upp
gräs på alla ytor.
Jag kör med automower, och den kommer ja inte släppa ut, möjligtvis att jag klipper ner det högsta med vanlig klippare i helgen.
gräs på alla ytor.
Jag kör med automower, och den kommer ja inte släppa ut, möjligtvis att jag klipper ner det högsta med vanlig klippare i helgen.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
När gör man värdering?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Montering av Aqara smart strömbrytare men saknar apparatdosa för s
El -
Varför stannar motorn på Husqvarna Rider
Trädgårdsmaskiner -
Fasadfärg som liknar denna (grå-ish)?
Färg, Måla & Tapetsera -
Bosch Variomaxx 7 - Stannar på 1 minut kvar