Jag tycker det är konstigt, eller rättare sagt helt ofattbart bisarrt, att råda någon att planera för "att ordna något relativt tryggt sätt att avliva grannen". Menar du vad du skriver på allvar hoppas jag du kan få hjälp.ElFredde skrev:
Moderator
· Stockholm
· 50 952 inlägg
Då är "problemet" med boden inget att bekymra sig över. Ignorera. Sedan låter det iofs som det finns andra problem att bekymra sig över.Tazken92 skrev:
Det tycker jag verkar vara en mycket ogenomtänkt idé.Tazken92 skrev:
Om grannen nu är så glad i sponken och dessutom hotfull så är väl risken att en barbyggnad lockar dit honom.
Jag uppfattade att du ville undvika grannen, inte sitta och dricka tillsammans?
Om han skrämmer barnen gapar och skriker filma och anmäl honom ring till polisen Sätt upp en kamera som filmar hans beteendeTazken92 skrev:
4.5m från tomtgräns gäller för friggebod, oavsett om detaljplanen tillåter det. Alternativt godkännande från ”berörda grannar”. Jag hade hävdat att han godkänt i och med att han ställde dit den.Jonatan79 skrev:
Jag skrev ju ett förtydligande om att man inte bör ha ihjäl någon om man har ett val. Sen skrev jag ett jättelångt inlägg där jag förtydligade vad jag menade ytterligare, antingen så har jag uttryckt mig lite slarvigt eller så har du hängt upp dig lite på den där första formuleringen. Jag kan hålla med om att den var klantig, den liksom bjuder in till att få en besserwisser efter sig!Alfredo skrev:
Jag menar för tydlighetens skull att TS bör ha ett sätt att avvärja hotet som grannen utgör. Väldigt många sätt sätt som man kan avvärja en kniv eller yxattack på innebär risk för angriparens liv. Det är hemskt på alla sätt och vis, men en liten aning bättre än alternativet. Våra lagstiftare har ju skapat lagrum för sådana situationer som medger att man riskerar angriparens liv då någon annans är i fara och alternativ saknas, därför känner jag att jag inte kan vara helt ensam om att tänka som jag gör.
Ja... Så tänker jag liksom, jag känner inte att jag är i omedelbart behov av någon professionell hjälp men är såklart ändå tacksam för att t.ex. du hjälper till med synpunkter och lärorika åsikter direkt i min vardag
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 16 843 inlägg
Boden har enligt TS stått där sen 2007. Det är redan konstaterat att dess placering är en ickefråga.H Hus-i-Sörmland skrev: