Köpte detta på flugger undrar bara vad ni proffsen säger om jag gjorde rätt köp eller om man ska ha mer glans än 20 på dörrkarmar o fönster eller om det är en smaksak för då föredrar jag matt. väggfärg köpte jag vit glans 5 dvs riktigt matt, ok?.

Sen bad om målartvätt, han hämtade o gav mig denna men såg nu flugger har en egen målartvätt som spädes o verkar bättre o hålla mycket längre typ samma pris. Denna spädes inte, såg samma produkt fanns som spray flaska vilket makes sense men fick denna 1 liter versionen rakt på petflaska meningen jag ska hölla över på en trasa sen torka osv verkar skitdumt eller missar jag nån fördel här med tvättdirekt?

• Renoveringsmaterial, målarburkar, pensel, skyddsplast på golv, väggförberedelse, inomhusarbete, ommålning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det är en smaksak om man vill ha matta, halvmatta, glansiga eller blanka snickerier. En blankare färg är traditionellt tåligare och lättare att hålla rent men numera så är även många halvmatta färger okej. Du kan läsa om Flüggers olika snickerifärger här: https://www.flugger.se/inomhus/panelfarg/c-802241/

Målartvätten som ska spädas ska väl också sköljas mycket och noga efteråt, vilket du verkar slippa med "Tvätt direkt".

• Gilla
JohnnyBlazer
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är en smaksak om man vill ha matta, halvmatta, glansiga eller blanka snickerier. En blankare färg är traditionellt tåligare och lättare att hålla rent men numera så är även många halvmatta färger okej. Du kan läsa om Flüggers olika snickerifärger här: [länk]

Målartvätten som ska spädas ska väl också sköljas mycket och noga efteråt, vilket du verkar slippa med "Tvätt direkt".
Birgit bara ge mig ditt nummer istället så smsar jag frågor till dig direkt framöver du har stenhård koll på allt haha, ok men då jag nöjd, tackar igen

• Älska
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.