Byggahus.se

Törs jag köpa mobiltelefon från Wish?

1. D
    Medlem · Örebro · 290 inlägg

dicliff

Medlem
    Har sett att deras datorer saknar svenskt tangentbord och undrar följaktligen om det kan bli problem med svenska å,ä och ö när man skriver ett SMS på mobilen.
    Någon som vet?

2. F
    Medlem · Västra götaland · 184 inlägg

freddan83

Medlem
    • Laddar…
  3. K
    Medlem · Västerbotten · 1 270 inlägg

Krille4

Medlem
  4. Silver78
    Självbyggare · 2 053 inlägg

Silver78

Självbyggare
    Banggood har blivit sämre. Har beställt lite saker men den senaste höll inte alls måttet.

5. F

freddan83

Medlem
    Köper man en xiaomi där så lär man iaf få en xiaomi, köper man på wish så riskerar man få en kopia

6. A
    Medlem · 865 inlägg
    Jag köpte en gång en androidpadda på wish.
    Det var nästan lite komiskt hur mycket de hade ansträngt sig för att fuska med den.

RAM-minnet skulle vara 4GB, verkligheten 2GB
    Flash-minnet skulle vara 32GB, verkligen 8GB
    CPU skulle vara en 4 kärning, verkligheten 2
    Osv, osv

Den hade ett manipulerat Android-system i sig som visade fejkspecifikationer. Inte ens skärmen hade rätt upplösning. Fick pengarna tillbaka:)

• Laddar…
  7. KnockOnWood
    Grundstött · Halland · 27 797 inlägg

KnockOnWood

Grundstött
  8. K
    Medlem · Västerbotten · 1 270 inlägg

Krille4

Medlem
    Precis :cool:

/Krille

9. F

freddan83

Medlem
    80% positiva omdömen när man köper skräp får väl ändå ses som bra

10. VidarH
    Medlem · Vänersborg, tidigare Göteborg · 492 inlägg

VidarH

Medlem
    Ska du bara ha en simpel telefon eller något som har batteritid och en vettig skärm? Jag hade undvikit wish i alla fall. Finns gott om begagnade telefoner som har bättre egenskaper än de från wish... Ska du dessutom ha skärmskydd eller fodral till så är det lite svårare att hitta. Och det är inte säkert att du får tillgång till alla frekvenser heller. (band 7 och 20 är väldigt trevligt att ha tillgång till)

• Laddar…
  11. D
    Medlem · Örebro · 290 inlägg

dicliff

Medlem
    Hmm...batteritid och vettig skärm låter väl bra.
    Men frekvens och band är nog mest grekiska för mig. :oops:
    Kan inte sånt alls... :seenoevil:

12. A
    Husägare · Kalmar Län · 12 910 inlägg

AndersS

Husägare
    Om en sajt får 20% negativa, dvs säga var femte beställning skulle jag definitivt undvika.

• Laddar…
  13. KnockOnWood
    Grundstött · Halland · 27 797 inlägg

KnockOnWood

Grundstött
    Speciellt om man är lite konspirationsteoretiskt lagd och misstänker att många av toppomdömena är gjorda av personer med anknytning till företaget.

• Laddar…
  14. B
    Bannad · Stockholm · 3 061 inlägg

Byggdjuret

Bannad
    Om man bortser ifrån att det säkerligen kan finnas problem med programvaran och svenska. Så har man problem med att man inte vet vad man får. Nä mobiltelefoner det köper jag här hemma.
    Jag brukar räkna med att om man köper en "märkesvara" så är det garanterat en "äkta kopia" Då blir man inte besviken....

80% nöjda kunder det är inte perfekta siffror. Man bör kolla de som är positiva.. och negativa. Många gånger känns det som att de tar ut varandra....

Jag handlar mycket china crap på Wish och aliexpress. Så jag säger inget om att handla därifrån. Men man bör vara kritisk...

• Laddar…
  15. C
    Medlem · 10 222 inlägg
    Jag köpte en gång i tiden en tyskimporterad Samsung från en (hyfsat stor) svensk säljare. Det framgick förvisso att den inte hade Svenska som språk i menyer osv., men det visade sig att den heller inte kunde hantera åäö i t.ex. sms och telefonbok (vare sig visning eller inmatning). Så det är uppenbarligen inte självklart att sådant lirar. Nu var det förvisso en icke-smart telefon. Antar att det förutsättningarna är bättre för t.ex. en Android-telefon.

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.