Det ska vara lättare att rengöra. Men spolar de lika bra?

Haft min i en vecka nu, allt funkar över förväntan. Bra fart i vattnet så det funkar kanon.

• Gilla
munge
  • Laddar…
Chaly
Haft sådan nu i 3 månader (ifö spira art) och har inget att klaga på gällande spolningsförmågan. Funkar fint.
Dock tycker frugan att sitsen är obekväm...

• Gilla
munge och 1 till
  • Laddar…
Men det ska väl vara uppvärmd gel sits? ;)

• Gilla
Fred vom Jupiter och 1 till
  • Laddar…
Vägghängd och på hög Geberit duofix spolar den garanterat över kanten! Har just bett säljaren föreslå, för mig kostnadsfri, åtgärd för att korrigera detta produktfel.

Ericvongrabow Ericvongrabow skrev:
Vägghängd och på hög Geberit duofix spolar den garanterat över kanten! Har just bett säljaren föreslå, för mig kostnadsfri, åtgärd för att korrigera detta produktfel.
Hej,

Hoppas du fått ordning på grejerna. För Geberit Sigma i kombination med Ifö Spira/Spira Art gäller det att man monterar flödesbegränsarna korrekt.

Trevlig helg.

Hur löstes det här problemet och vad gjordes?

• Gilla
Weimik
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Hur löstes det här problemet och vad gjordes?
Menar du överspolningen?

Förutsättning 1 är att montaget sker korrekt. Det finns en vattenfördelare som skall monteras i den vägghängda WCn (Ifö) och vid behov kan man behöva begränsa flödet något. Detta står tydligt i montageanvisningen.

Geberit har sedan ca 3 månader tillbaka en ny spolventil på Sigma vilket gör att dessa flödesbegränsningar ej behövs. Däremot skall givetvis vattenfördelaren monteras korrekt i porslinet.

Ha det!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.