Hej!

Jag har en toalett (se bilden) där modellen är en sådan som jag tror kallas för öppet S-lås.
Jag behöver byta denna, och letar efter nya modeller, men är lite fundersam på ifall alla modeller har samma storlek av denna sort. Jag har kollat lite på golvpoolen, då de erbjuder installation.

Länkar nedan modellen jag kikat på. Tror ni att den kommer passa? Tänker även på skruvarna och så.
Tacksam för hjälp!

/Erik

https://www.golvpoolen.se/badrum/to...o-vinta-rimfree-forhojd-oppet-s-las/p-1555953

• Golvstående toalettstol med öppet S-lås i ett badrum, synliga skruvhål och avloppsgaller i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den passar säkert men inte skruvhållen. I dag så skruvas inte toastolar, dom limmas för att inte göra hål i tätskikt om det finns, se bara till att dom inte bara sätter en rand med siikon och pang på med stolen. Det ska finnas ca 3 mm mellan stolen och golvet, så att om olyckan är framme och stolen måste bytas igen. Så ska det gå att skära/såga loss den, annars omöjligt utan att krossa toastolen. Säger dom att så gör inte vi , vi bara limmar på, så kasta ut dom. Det är du som är kund och bestämmer. Befinliga hål i golvet ska fyllas med silikon.

• Gilla
ErikAbe
  • Laddar…
Ursäkta mycket sen återkoppling, men detta var till stor hjälp! Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.