Hej! När jag flyttade in i min lägenhet för några år sedan så hade jag lite småbråttom att få klart ett rum av alla som behövde renoveras, för att ha ett rum att bo i under renovering. Det blev lite sådär som ni kan tänka er. Och nu känner jag att det är dags att fixa detta rum. Rummet i sig är inte katastrof, men valde att måla direkt på tapeten då den satt bra, vilket visade sig funka. Dock hade jag fått för mig att man skulle skära bort överlapningarna och spackla. Det blev inte så bra. I motljus syns dessa linjer av spackel väldigt tydligt. Dessutom så har tapeten ett lätt randigt mönster vilket också syns. Vit vägg med synliga spackellinjer och randigt tapetmönster i motljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

På bilden här ovan så ser ni vad jag menar.

Istället för att lägga pengar och framförallt väldigt mycket tid på att bredspackla alla väggar, så funderade jag på om det inte finns en tjockare typ av färg(spärrfärg?) Som jag kan måla över väggen med som döljer detta men även gör väggen slätare och tar bort den lilla "strukturen"? För att sedan måla på med ny kulör.

Finns det en sådan? Eller vad rekommenderar ni? Finns det annan bättre metod?

Finns ingen färg som döljer det där. Renoveringstapet eller bredspackling.

Stefan N Stefan N skrev:
Finns ingen färg som döljer det där. Renoveringstapet eller bredspackling.
Menar du både spackelranden och strukturen i tapet, eller bara en utav de två? Det jag hade kunnat leva med är strukturen på tapeten. Det jag stör mig på är spackelranden.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.