6 161 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
tjärpapp under stolpe större än stolpen eller bara under stolpen
jag ska sätta en stolpe (egentligen regel 45x120 2 st) på befintlig liggande impregnerad liggande regel.
jag tänkte sätta papp under stolpen och funderar på om pappen ska gå utanför stolpen eller bara under stolpen.
jag kanske tänker fel men om pappen ligger utanför stolpen så kanske fukt rinner ned på papp och in under stolpen.
Därav tror jag att det är bättre att pappen precis är så stor som stolpen.
tänker jag fel?
funderade på att ha plastdistanser under - men hittade inget på byggvarugusen eller jula.
jag tänkte sätta papp under stolpen och funderar på om pappen ska gå utanför stolpen eller bara under stolpen.
jag kanske tänker fel men om pappen ligger utanför stolpen så kanske fukt rinner ned på papp och in under stolpen.
Därav tror jag att det är bättre att pappen precis är så stor som stolpen.
tänker jag fel?
funderade på att ha plastdistanser under - men hittade inget på byggvarugusen eller jula.
Om det känns bättre, sätt en ruta papp under stolpen, som är lika stor som stolpen.
När jag ställde mina stolpar på verandan så sågade jag av 7mm ringar av 75mm avloppsrör, därefter skruvade jag underifrån upp i stolpen.
När jag ställde mina stolpar på verandan så sågade jag av 7mm ringar av 75mm avloppsrör, därefter skruvade jag underifrån upp i stolpen.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Plåt direkt på tjärpapper/underlagspapp.
Tak & Vind -
Tjärmassa/tjärpapp under pågjutning i hus från 1964 – risk för asbest
Byggmaterial & Byggteknik -
Hantera fiberkabel via stolpe till vind under takomläggning
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G -
Plint under stolpe till uterum?
Altan & Uteplats -
Hall renovering stolpe under taket
Byggmaterial & Byggteknik