1 747 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Tipsa mig om hus.
Jag har en tomt på 1200m2.
-Jag vill bygga ett hus i 1 1/2 plan med oinredd övervåning som jag senare kan göra själv.
-Jag vill ha dubbelgarage, gärna sammanhängande med huset.
-Jag vill ha jordvärme/bergvärme.
-Jag vill ha kvalitet/funktionalitet till ett bra pris. Viktat 50-50.
-Jag köpte en tomt för 200.000:-
-Jag vill gärna komma undan nyckelfärdigt under 2.000.000:- inkl tomten och övriga avg.
Ge mig tips och råd om vilket hus som kan passa mig.
-Jag vill bygga ett hus i 1 1/2 plan med oinredd övervåning som jag senare kan göra själv.
-Jag vill ha dubbelgarage, gärna sammanhängande med huset.
-Jag vill ha jordvärme/bergvärme.
-Jag vill ha kvalitet/funktionalitet till ett bra pris. Viktat 50-50.
-Jag köpte en tomt för 200.000:-
-Jag vill gärna komma undan nyckelfärdigt under 2.000.000:- inkl tomten och övriga avg.
Ge mig tips och råd om vilket hus som kan passa mig.
Det låter som en relativt tajt budget men inget som är omöjligt.
Älvsbyhus kan vara ett alternativ om du bara tittar på priset, Smålandsvillan är som jag ser det ett liknande men klart bättre alternativ än Älvsbyhus.
Går du upp en klass så finns det Lb-hus Classic-serien, Björklidenhus, Första villan.
Med de senare nämnda blir det nog precis att du lyckas klämma in ditt garage, men det borde gå!
Älvsbyhus kan vara ett alternativ om du bara tittar på priset, Smålandsvillan är som jag ser det ett liknande men klart bättre alternativ än Älvsbyhus.
Går du upp en klass så finns det Lb-hus Classic-serien, Björklidenhus, Första villan.
Med de senare nämnda blir det nog precis att du lyckas klämma in ditt garage, men det borde gå!
Det pris som visas på hemsidan avser bara byggsats, efter tomt och anslutningsavgifter och annat är det ca 1 650 000 kvar till hus, grund, dubbelgarage och bergvärme.
Med Spoven blir det ca 500 000 kr kvar till entreprenörer som ska bygga huset, grund, dubbelgarage och bergvärme och det räcker inte. Så Spoven är nog tyvärr ett för dyrt alternativ...
Redigerat:
får jag mkt mer alternativ om man lägger till 500.000:-? eller ska man upp mkt mer för att få ett hus i dag?
NF hus kanske 12-15kkr/m2, dubbelgarage 250-300k, papper förutom tomt dryga 200k. Då blir det bara ca 1.3 mille kvar till ett NF hus vilket inte räcker på långa vägar tyvärr. Med 500k till kanske det kan fungera men det blir tight och inga tillval.
Redigerat:
Visst kan du hitta NF hus med oinredd ovanvåning för 1,3 mille. Kolla som jag skrivit innan: Älvsbyhus, Smv, lb-hus, Björklidenhus, första villan.
Svar: Tipsa mig om hus
Har du tittat på www.forstavillan.se? Där finns ett 1 1/2 plans hus med boarea 93,6 kvm där man kan inreda övervåningen i ett senare skede.
Har du tittat på www.forstavillan.se? Där finns ett 1 1/2 plans hus med boarea 93,6 kvm där man kan inreda övervåningen i ett senare skede.
Ngn som vet vad det kostar att göra grunden till en smålandsvilla tex Nybro?
Vad skiljer 1a villan A94 från ett björkliden trofast?
Vad skiljer 1a villan A94 från ett björkliden trofast?
Redigerat:
Klicka här för att svara