Hej igen gott folk. Jag fortsätter slita med mitt hus och funderar just nu på hur jag ska göra med inomhusbelysningen(plus miljarder andra saker
.
Förutsättningar: Samtliga rum och tak kommer vara vitmålade till att börja med. Det är öppet till nock i vardagsrum, kök samt hall. De andra rummen blir 240 takhöjd.
Det jag tänkt är att använda ledspottar i alla rum. Med dimmer i de flesta. Sovrummet och kanske även badrummet, kommer också ha stjärnhimmel.
Det jag efterfrågar är tips på placering samt antal. Jag är ett fan av indirekt belysning. Gärna lite inspirationsbilder från liknande hus med öppet i nock. Samt era egna erfarenheter av led spottar.
Skickar med ett par bilder för att ge en ide hur det ser ut/kommer se ut.
Tack på förhand!
Förutsättningar: Samtliga rum och tak kommer vara vitmålade till att börja med. Det är öppet till nock i vardagsrum, kök samt hall. De andra rummen blir 240 takhöjd.
Det jag tänkt är att använda ledspottar i alla rum. Med dimmer i de flesta. Sovrummet och kanske även badrummet, kommer också ha stjärnhimmel.
Det jag efterfrågar är tips på placering samt antal. Jag är ett fan av indirekt belysning. Gärna lite inspirationsbilder från liknande hus med öppet i nock. Samt era egna erfarenheter av led spottar.
Skickar med ett par bilder för att ge en ide hur det ser ut/kommer se ut.
Tack på förhand!
Vi satte led-spottar i hela ovanvåningen. det finns gott om olika att välja mellan. Har dock för mig att det finns vissa begränsningar när det gäller hur "långt" dom lyser. Det varierar säkert men är inte helt jämnförbart med Halogen.
www.beslagdesign.se här hittade vi inspiration men det finns många andra sidor.
/N
www.beslagdesign.se här hittade vi inspiration men det finns många andra sidor.
/N
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tips om grund till altan
Altan & Uteplats -
Rätta till ventilationsplacering? Estetiskt val
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Placering av rumsgivare till shuntautomatik
Värme allmänt -
Spricka i fönster, söker tips på tillfällig lagning
Fönster & Dörrar -
Tips/råd till placering av pengar för investering/sparande på lång sikt.
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.