Byggahus.se

Tips till er som ritar/skissar ert projekt innan genomförande

1. K
    Medlem Nivå 2
    Själv brukar jag ofta rita på papper som i många fall har en förmåga att försvinna eller glömmas på olika ställen.

Såg då denna som jag tänkte testa.
    Det är en kombination av anteckningsblock + penna + mobilapp som helt enkelt skannar in det antecknade och automatiskt placerar det där du vill ha det (som bild, google docs, email osv).
    När du sen skannat in materialet så kör du anteckningsblocket i micron i 30 sekunder och då raderas anteckningarna!
    Det beror på att pennans (Pilot) bläck är friktionskänsligt.

Rocketbook

Indiegogo är en crowd-funding site liknande Kickstarter.

• Laddar…
  2. altaxis
    Medlem Nivå 7
    La en beställning på en bok. Hoppas att de är så bra som de verkar. Pennorna vet jag iaf att de funkar eftersom jag har sådana själv...

3. Frustrator
    Medlem · Nivå 19
    Boken såg intressant ut men förstog inte vad appen tillför egentligen, sparas som en jpg, det klarar min mobil av med evernote redan, då indexeras även skrivna tecken som finns i bilden. Alt. Fotar jag och lagrar på min mobil bara. Eller missar jag något genialt?

4. K
    Medlem Nivå 2
    Appen är nog inte unik, det var väl mer det att man på ett enkelt sätt kan välja kategori och då få appen att göra olika saker beroende på vad man kryssat i.
    Själv gillar jag nog mest att man raderar texten genom att köra anteckningsblocket i micron :)