Tjo!
Hittade en fin liten väska på classe, http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=57372158

Ska åka och köpa en imorn till vinkelslipen, kartongen är inte direkt optimal för förvaring med alla slipskivor osv.

Tips på fler universal väskor / lådor som är någonting att ha ?

//Jonas

Det finns väl egentligen bara en sort: Systainer. www.tanos.de. Åtminstone om man
vill ha såna som går att koppla ihop.

Oj, den där sidan blev en favorit !
Tur för ekonomin att alla verktyg förutom vinkelslipen är köpta med original plastväska, att de går att bygga ihop är en stor fördel sett till platsen som går åt, tack för tipset !

Kom ihåg att det oftast går att pruta på Festool tillbehör, men det är oftast lättast om du köper lite mer grejer.

tack daemon, blev en till sparad länk !
Den dagen jag inte längre orkar bära väskorna som dom är så vet jag vars jag ska ta vägen ;)

Väskan du syftar på K_arlstrom är rätt extrem. Den klarar en del saker och är stabil.
Har några sådana i två olika storlekar från införskaffning av andra produkter. De klarar tydligen höga tryck, atmosfäriska sådana om jag minns rätt..... om man nu har sådana böjjelser ;)

/Mattias :)

Matix skrev:
Väskan du syftar på K_arlstrom är rätt extrem. Den klarar en del saker och är stabil.
Har några sådana i två olika storlekar från införskaffning av andra produkter. De klarar tydligen höga tryck, atmosfäriska sådana om jag minns rätt..... om man nu har sådana böjjelser ;)

/Mattias :)
161052-DSC00563.JPG

skitlätt att få till ordning i den, och stabil känns den ja, går att stapla då de 4kantiga fötterna passar i mönstret på locket, vattentät och håller för 70 kg :)
Vilken annan storlek har du ? För dom hade bara den storleken här på classe..

Kanon snyggt! Me like :)
Gissar att min stora väska har den storlek som du har men den vågar jag inte lägga verktyg i... Är sån hifinisse oxå så den e dedikerad för sånt ;)

Hur gjorde du hålen för maskinen och tillbehören?. Vart ju riktigt proffsigt!
Skulle vilja handla löst sådant skumgrej... undra vart.....

/Mattias

Snyggt, ser ju ut som en orginallåda!:)

Matix skrev:
Kanon snyggt! Me like :)
Gissar att min stora väska har den storlek som du har men den vågar jag inte lägga verktyg i... Är sån hifinisse oxå så den e dedikerad för sånt ;)

Hur gjorde du hålen för maskinen och tillbehören?. Vart ju riktigt proffsigt!
Skulle vilja handla löst sådant skumgrej... undra vart.....

/Mattias
Tack !
Skummgummit följde med, och var skuret i 1x1cm rutor, bara att plocka lös som man ville ha det, sen för att gröpa ur bottenskummet för att skivorna skulle få plats så använde jag en kniv och lite milt våld :D
Classe har även lösa skumgrejer, kostade dock nästan lika mycket som lådan :O

Fnularn skrev:
Snyggt, ser ju ut som en orginallåda!:)
Tack ! ligger stadigt med, dock blev den billiga vinkelslipen 50% dyrare :P

Idag fick jag hem en systainer som jag köpte till min aeg-fjuttdragare, och jag måste säga att jag blev impad över hur praktisk den egentligen är.
Smart att handtaget sitter i locket så att inte allt hamnar längs ena kanten när man bär den.
Jag fick genast ett behov av att köpa fler........ :P

Hörde att Festoll skall gå över till sortimo´s systainer dvs samma systainer som bosch har nuförtiden.
Någon som vet om det stämmer ?? Sortimos är ju faktsikt bättre...

verktygsgurun skrev:
Hörde att Festoll skall gå över till sortimo´s systainer dvs samma systainer som bosch har nuförtiden.
Har ingen aning, men det låter lite märkligt med tanke på att Festool och Tanos ingår i samma koncern (TTS, ToolTechnic Systems).

verktygsgurun skrev:
Är det den dom kallar för "L-boxx" ?
Jag kollade på en sådan på beijer och jag vill nog påstå att en systainer är mer praktisk.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.