Byggahus.se
Hej,

Först och främst, det är inte jag som valt ytskikt på väggen, jag hade gjort det något mer praktiskt ;)

Är det någon som har nåt bra tips på vad man kan göra för att skydda väggen från stänk?
Behöver inte vara supersnyggt, utan prioriterar funktion istället.

Släng fram alla era tips!
Tack :)
IMG_20170310_170628.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Glasskiva

Betsat trä? :x
En glasskiva, som sagt, jag kan inte komma på nåt annat som fungerar utan större åthävor.

• Gilla
gaia
  • Laddar…
Prata med en plåtslagare och skaffa en bit rostfri plåt. Han klipper till det mått du vill ha och du limmar upp med ett bra lim. Klart på 5 min. Har själv rostfritt längst med hela bänkskivan. Kostade kanske 1000 kr. om du bara ska ha vid hällen bode det inte bli många lappar. Testa med att komma med en stor påse bullar.

En bit plexi?

Jumos skrev:
En bit plexi?
Plexiglas har en yta som inte är bra att putsa ofta då den blir repig + plasten i sig har en "fet" yta vilket gör att rengöringen blir besvärlig. Glas passar mycket bättre.

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
Tack för era svar!
Har själv funderat i banorna med antingen rostfritt eller glas.

Jag funderar dock på alternativ till fastsättning just med tanke på att inte göra ingrepp på väggen.
Japp, det är betsat trä, hela väggen är det.
Det är lite annorlunda design här kan man säga.

Snygg helhet, men opraktiskt i just det där utrymmet :p

Limma fast glasskivan med limpistol kanske?

Rosettskruv med täckbricka, snyggt o billigt. Alt. U-profil uppe. Andvänd montagelim och inte smältlim som fäster dåligt mot glas/trä.

Med vänlig hälsning, fremax

Ikeas täckskiva väger bara 2kg, om du vill att den ska vara lätt att ta bort och sätta dit igen så funkar det bra med kardborreband.
En glasskiva är lite farligare om den inte sitter fast ordentligt.

Glas, saknar det i nya köket. Gamla köket satte jag det i, fönsterputs och det var rent!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.