Hej,
Behöver hjälp med att hitta någon tillverkare som kan göra måttbeställda skåp. Har ni några tips?
Jag är ute efter ett fullhöjdsskåp i t.ex. ekfaner som ska stå i ett skafferi - dvs. det ska vara utan luckor.
Tänker mig ungefär B110, H 210, D60 med tre lådor längst ner och sedan 3 hyllplan på överdelen med mindre djup, och så ska det stå en kaffemaskin mellan lådorna och hyllplanen.
Fick en offert på över 35k och det känns väldigt saftigt...
Jag bor i stockholm.

Tack på förhand!

BirgitS
Måttbeställt är dyrt. Puustelli har det som de kallar för frukostskåp som verkar ungefär motsvara det som du vill ha förutom att du inte vill ha luckorna, men deras standardbredder för högskåp är 100 och 120 cm. De är visserligen dyra men jag tror inte att det blir 35 000 för ett standardskåp utan luckor när det verkar gå att få ett helt kök för 150 000 inkl. en del arbete.
De har stommar i ekfaner.
Här kan man se några exempel på vad de menar med frukostskåp: https://www.puustelli.fi/showroom/

Nisseby snickeri på Ekerö och Alsike snickeri i närheten av Knivsta gör måttbeställda kök. Ingen aning om hur de ligger till i pris och om de har just ekfanerade stommar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.