Hej
Jag behöver lite tips och råd för altanbygge. Tidigare konstruktion för altanen är baserad på impregnerade stockar/slipers och plattor däremellan. Tyvärr har plattorna sjunkit och altanen är både opraktisk/ojämn och ful. Så nu vill jag ordna något snyggare och främst plant.
Jag står inför 3 val som jag behöver tips angående
1. Antingen riva bort ALLT och börja från grunden med nya plintar och nytt regelverk samt en träaltan som flyter ihop med trä-alten bredvid. Alternativet är tidskrävande men enligt skolboken.
2. Försöka återanvända nuvarande stockar som regelverk och endast lägga trall 120x28 direkt på. Här måste jag förmodligen ändå lägga in extra reglar då cc på vissa ställen annars landar på 130-140cm
Genväg...men hur blir slutresultatet..
3. Strunta i klassisk trä-tralls konceptet och återanvända stockarna som redan ligger där. Inte så sugen på nya markplattor men det kanske finns andra alternativ såsom trä, speciella betonggjutningar eller någon form av epoxy?? Ideer tas gärna emot.
Se bild nedan.
Altan med kombination av träplankor och sjunkande röda stenplattor, ojämnheter och ogräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

4. Lägg ny uteplats i sten, typ skiffer eller liknande. Snyggare, inte dyrare och mindre underhåll och stickor i fötterna ;)

Ta upp stenen och lägg i samma ordning på en skiva bredvid, gör om underlaget och lägg tillbaka stenen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.