Tips på ny skruvdragare till black friday-pris. Länk i beskrivning

620 läst  3 svar

1. Grillen
    Husägare Nivå 8
    Min nuvarande Bosch GSR 14,4-2-LI Professional har börjat ge upp då den knappt orkar hålla laddning i batterierna längre. Klarar kanske 5 minuters skruvning åt gången. Tänkte därför satsa på att köpa nytt nu när det är bra black friday-priser.

Har hittat en sida som verkar ha en del riktigt bra priser
    https://www.proffsmagasinet.se/black-friday/verktyg/batteridrivna-verktyg/skruvdragare

Men skulle behöva ha lite hjälp att sortera ut dom som är riktigt bra där.

Skruvdragaren används ganska olika. Vissa månader används den inte alls, och vissa månader används den nästan daligen. Behöver inte ha det absolut värsta, men satsar hellre på kvalite än att snåla när jag nu ska köpa nytt. Naturligtvis vill jag komma undan så billigt som möjligt, men som sagt betalar hellre lite extra för att få något riktigt bra om det motiverar priset.

Min nuvarande har fungerat bra, men skulle ändå vilja ha något kraftfullare då den har varit något klen när man skruvar riktigt stora skruvar.

Så tips på skruvdragare som jag bör titta extra på, gärna med länk från sidan om det är fungerar och om det är bra pris där. Kanske finns någon sida som har en skruvdragare med ännu bättre pris ä just proffsmagasinet, då får ni gärna länka till dom också.

Något jag tycker är viktigt med maskinen, men inget krav om det blir alltför mycket pengar för att få det.

- Lång batteritid, dvs att den orkar skruva stora mängder skruvar.
    - Stark.
    - Lätt och smidig
    - Gärna att den klarar större än 10mm borrar.
    - Gärna snabb laddning
    - Gärna 2 batterier i paketet.

Redigerat 24 nov 2018 17:00
  2. JLyck
    Renoveringsnovis Nivå 10
    Jag har en Bosch gsr 18v-60. Den är bra. Kostade 2800kr med två batterier och laddare från toolab. Använder den dock mest till borrning. För skruvning kör jag med en slagskruvdragare.

https://www.toolab.se/produkt/Bosch-GSR-18V-60C-Borr-Skruvdragare-18V-2x40ah

Ska du ha lång batteritid så kommer vikten att bli lidande.

Jag är inne på att skaffa 12v dragaren från Bosch, för att ha till småjobben i hemmet.

Redigerat 24 nov 2018 18:29
  3. Lexington
    Medlem Nivå 12
    Äger ett kitt med Bosch gsr 18-v ec och gdx 18-v ec inkl 2st 4 Ah batteri, köpte det för 3600 om jag inte minns fel.
    Ångrar absolut inte det köpet. O då är det ändå 12 v jag använder till typ 80% av jobben!

Har även en 12 v (10,8) till salu under köp o sälj ;)

4. Grillen
    Husägare Nivå 8

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: