Byggahus.se

Tips på larm med snabb väktarutryckning i Göteborg

1. A
    Medlem · Västra Götaland · 2 418 inlägg

Anders_Nilsson

Medlem
    Kommer snart att flytta inom Göteborg till ett rätt lantligt och ostört läge. Min fru går hemma på dagarna och jag har funderat på larm kopplat till central med utryckning. Lätt sagt att man skall ringa polisen när buset knackar en ruta men jag skulle vilja ha ett larm som kan sättas i läge skalskydd och som larmar så man får personal på plats om larmet går eller om man trycker på panikknappen.

Har någon tips på bra företag? Hade just besök av en ultrajobbig försäljare från Sektor Alarm vilket färgar min åsikt om det företaget men har de en bra produkt så är det ok. Jag vill betala några hundra i månaden, max 500 kr. Viktigare att produkten är bra och att väktare kommer på plats eller att de med stöd av kameror kan larma polis.

2. F
    Medlem · Älvsborg · 388 inlägg

faf

Medlem
    Varken polis eller väktare kommer att vara hemma hos dig snabbt nog, så det spåret kan du släppa.

Bättre då att arbeta förebyggande.
    Skaffa hund så slipper du det mesta buset.
    Se till att ha ordentligt upplyst runt huset.
    Fönstergaller, eller mer diskret folie.

• Laddar…
  3. S
    Medlem · 1 637 inlägg
    Vill du verkligen kolla på väktare behöver du kolla upp var de har sin "central" om de inte är ute och åker/patrullerar, hur mycket bemanning de har, vilka områden de patrullerar, hur ofta osv. Jättesvårt att avgöra och kommer ändå inte att vara någon "garanti" för att de kommer till just er snabbt.

Har man "panikknapp" så skickas en separat kod som indikerar det. Då antar jag att just det larmet prioriteras högre än ett "vanligt inbrott". Tror även att du då kan få omedelbar utryckning istället för "kontroll-motringning". Tycks minnas att vi har så då vi installerade vårt avancerade larm inklusive "panikknapp" osv.

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.