Medlem
· Västra Götaland
· 1 658 inlägg
Ja som rubriken låter. Jag behöver en dyckerpistol för att sätta golvlister, dörrfoder och liknande, oftast vitmålade.
Min gamla Senco Finishpro 32 tar bara 16 ga och det är för grovt. Jag kan inte vilka dimensioner som finns, men gissar att jag vill ha något av det minsta som finns i spik, gärna med rund skalle och kanske även vita skallar på spiken.
Jag kan tänka mig både gasdrivet (finns det), batteri eller luft..
Min gamla Senco Finishpro 32 tar bara 16 ga och det är för grovt. Jag kan inte vilka dimensioner som finns, men gissar att jag vill ha något av det minsta som finns i spik, gärna med rund skalle och kanske även vita skallar på spiken.
Jag kan tänka mig både gasdrivet (finns det), batteri eller luft..
Produkter som diskuteras: "sätta dörrfoder"
Listverktyget Gerikt'n
För listning av dörrar och fönster
236 kr inkl moms
Läs mer
Jag har en Sencopicka 18ga där jag använder vitmålade dyckert. Med rätt inställning på pistolen så behövs det inget efterjobb med latex eller målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 1 658 inlägg
Jag köpte en 18 ga pistol nu, så det kommer säkert bli bra.
Å även om inte vitmålade blir 100 % så är det i alla fall bättre än icke målade. Å de har ju knappast någon nackdel i övrigt, så det brukar jag köra och kommer även göra framledes.
Den som sen klagar på det jag gjort och vill spackla/dutta så var så god, det är helt upp till var och en. Men frågan är en dutt med lite avvikande färg verkligen är bättre. Tveksamt....
Å även om inte vitmålade blir 100 % så är det i alla fall bättre än icke målade. Å de har ju knappast någon nackdel i övrigt, så det brukar jag köra och kommer även göra framledes.
Den som sen klagar på det jag gjort och vill spackla/dutta så var så god, det är helt upp till var och en. Men frågan är en dutt med lite avvikande färg verkligen är bättre. Tveksamt....
Det finns latex i flera vita nyanser.M martinradbo skrev:Jag köpte en 18 ga pistol nu, så det kommer säkert bli bra.
Stockholmsvit och listvit.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Tips om lämpliga offer för telefon-"försäljning"
Övrigt Off Topic -
Lämpliga gångjärn och tips till ”platsbyggd” garderob för okunnig
Möbelsnickeri -
Tips på billig dyckertpistol med sladd?
Möbelsnickeri -
Tips om lämplig (röd) klängros
Trädgård allmänt -
Tips på oljefri dyckertpistol och lämplig kompressor?
Verktyg & Maskiner