Ja som rubriken låter. Jag behöver en dyckerpistol för att sätta golvlister, dörrfoder och liknande, oftast vitmålade.
Min gamla Senco Finishpro 32 tar bara 16 ga och det är för grovt. Jag kan inte vilka dimensioner som finns, men gissar att jag vill ha något av det minsta som finns i spik, gärna med rund skalle och kanske även vita skallar på spiken.
Jag kan tänka mig både gasdrivet (finns det), batteri eller luft..
-
Medlem · Västra Götaland · 1 427 inlägg 24 feb 15:28
-
FredrikR
Semesterfirare- Dalarna
- Medlem feb 2006
- 12 642 inlägg
- 16 776 gillningar
- 3 486 bilder och filmer
24 feb 18:21 #218G brukar rekommenderas för lister och foder.
En dutt latex döljer spikskallen bra. -
24 feb 18:36 #3
Som tidigare nämnts är 18 ga att föredra för lister. Essve har 18ga dyckert med vit skalle som funkar i div dyckertpistoler. Bäst resultat är dock latex och en "dutt" med bättringsfärgen, om man orkar
-
Medlem · Stockholm · 2 995 inlägg 1 mar 11:151 mar 11:15 #4
Jag har en Sencopicka 18ga där jag använder vitmålade dyckert. Med rätt inställning på pistolen så behövs det inget efterjobb med latex eller målning.
Inloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga in- Laddar…
-
Medlem · Västra Götaland · 1 427 inlägg 1 mar 11:271 mar 11:27 #5
Jag köpte en 18 ga pistol nu, så det kommer säkert bli bra.
Å även om inte vitmålade blir 100 % så är det i alla fall bättre än icke målade. Å de har ju knappast någon nackdel i övrigt, så det brukar jag köra och kommer även göra framledes.
Den som sen klagar på det jag gjort och vill spackla/dutta så var så god, det är helt upp till var och en. Men frågan är en dutt med lite avvikande färg verkligen är bättre. Tveksamt.... -
FredrikR
Semesterfirare- Dalarna
- Medlem feb 2006
- 12 642 inlägg
- 16 776 gillningar
- 3 486 bilder och filmer
1 mar 11:46 #6
Stockholmsvit och listvit.
Liknande trådar
-
Tips på lämpliga luftflödesmätare för kontroll/injustering av FTX?
Ventilation -
Installation WIFI, TV. Tips på lämplig utrustning.
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Tips på lämplig "pryl" att skarva golvvärmeslingor med
Värme allmänt -
Tips på lämplig propp för vattenrör
Vatten & Avlopp -
Tips på oljefri dyckertpistol och lämplig kompressor?
Verktyg, Maskiner & Fordon