Byggahus.se

tips på husleverantör

1. H
    Medlem · 43 inlägg

habo

Medlem
    Vi skall bygga hus och är inne på stenhus.De leverantörer jag varit i kontakt med är.

Lindénvillan
    Flexivillan
    Örementhus
    Stenhusvillan

Något som har erfarenhet eller råd om någon av dem här att dela med sig? Vi skall bygga i Skåne

2. H
    Medlem · 222 inlägg

Hoffsan

Medlem

Re: tips på husleverantör

Vet knappt vad man ska kalla vårt hus, Haaks stenhus eller Örementhus!? Hur som helst så började vi med Örementhus då vi kände säljaren. Allt var klart och vi skulle skriva på och då ringer säljaren o säger att han ska börja på Haaks stenhus. Han undrade om vi ville "följa med" honom dit eller fortsätta med Örement. Följde vi med honom så blev det samma hus, samma pris osv så vi följde med honom och skrev på Haaks istället. Efter 1 månad ringer han och säger att han fått Vd posten på Örementhus och så började han där igen ::)
    Hur som helst, Är nöjd med bemötande, kvalitet osv på både Örement och Haaks.
    Min bror Martin H här på forumet har byggt med Örement så hör med honom. Kika på hans hemsida http://hem.bredband.net/marhof/ också eller min vilket du vill http://pg.photos.yahoo.com/ph/hoffs...p;.done=http://photos.yahoo.com/ph//my_photos

3. kalleanka70
    Medlem · Östergötland · 2 144 inlägg

kalleanka70

Medlem

Va...Kire...bara ett inlägg? Alltid skeptisk till bolag som inte sätter ut namn på sina kontaktpersoner och dessutom inte kan visa på några referenser på hemsidan.....dessutom är bolaget reggat 2004/09....vilket inte borgar för erfarenhet....

4. H
    Medlem · Halland · 33 inlägg

houseless

Medlem

Haaks verkar ha ganska lång handläggningstid. ;)

Vi har väntat i 4 månader på en offert. När jag hade väntat i lite mer än 1,5 månad kontaktade jag dem via mejl för att kolla hur det gick. Tyvärr möttes jag bara av tystnad. Nu har det gått 4 månader och jag har både ringt och mejlat folket på Haaks, men de svarar endast med tystnad. Det tråkiga är att de inte medelar varför de inte vill ha med oss att göra.

5. U
    Medlem · 2 inlägg

ubkr

Medlem

Ang. Haaks så kan jag säga att våra erfarenheter blev ungefär dem samma i slutet av vår kontakt med Haaks förra våren.
    Det började väldigt bra då de just hade öppnat upp sitt kontor i Lund och han som drog igång det var väligt på alerten. Dock så fick han ett erbjudande på ett annat företag om att bli VD (edit: samma person som Hoffsan skrev om ovan) så vår kontakt med Haaks blev sedan via Ängelholm.
    Då slutade det att vara enkelt att ta kontakt, de hade/har helt enkelt för mycket att göra och allt rann ut i sanden efter ett möte.

När man väl fick kontakt var de dock trevliga men somsagt det var inte ofta....

Vi har i stället ett bygge pågång med Flexivillan och är nöjda med det de har gjort hitentills.

/BR

6. D
    Medlem · 57 inlägg

Danno

Medlem

Vi valde att agera byggherre själva och köpte stommen (ytterväggar, mellanbjälklag, hjärtvägg) från Sand & Betong i Hedared. Det har varit en tuff, och tidvis nagelbitande period att handla upp allt i egen regi. Men nu är vi i sluttampen på vårt projekt och trots att vi helt saknade erfarenhet ser budgeten ut att hålla....nästan! För den som triggar på stenhuskonceptet (vilket vi inte ångrat för en sekund) men som inte vill vara byggherre så har vi hört om Sköna Hus som bygger bl a med stomme från Sand & Betong.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.