933 läst · 17 svar
933 läst
17 svar
Tips på hur bygga en transportvagn för Haki-ställning?
Bra tankar.
När jag tänker efter har jag faktiskt redan 145x34-trall i garaget. De kan ju läggas ihop bredvid för att bilda 29cm. Kan sättas ihop undertill mha av hålplattor.
Det enda jag tänker på är skravar som jag dels får längs med varje skena,i mitten, samt dels de skravar jag får regelbundet iom de tvärgående trallbrädorna - alltså de som binder ihop de båda skenorna.
Kommer dessa skarvar innebära ngt problem för friktionen mot hjulen, rulla över skarvar med 300+ kg?
/Martin
När jag tänker efter har jag faktiskt redan 145x34-trall i garaget. De kan ju läggas ihop bredvid för att bilda 29cm. Kan sättas ihop undertill mha av hålplattor.
Det enda jag tänker på är skravar som jag dels får längs med varje skena,i mitten, samt dels de skravar jag får regelbundet iom de tvärgående trallbrädorna - alltså de som binder ihop de båda skenorna.
Kommer dessa skarvar innebära ngt problem för friktionen mot hjulen, rulla över skarvar med 300+ kg?
/Martin
Produkter som diskuteras: "hålplattor"

Hålplattor
Metallplattor med hål är flexibla infästningskomponenter som används i en rad olika konstruktioner och projekt. Dessa plattor kan bidra till att förstärka förbindelser, fördela laster jämnt, och ge en säker förankring eller fästpunkt
Läs mer
Hej,
Uppdatering: Såhär blev det. Se bilder.
Som ses flyttade jag in klossarna i hörnen för att få plats med hjulen. De skenorna som går ut på gräsmattan är löstagbara, så att det blir lättare att lasta pallen. Dock märkte jag att ddet blev mkt tungt att trycka eller dra in fullastad pall, så jag köpte mig en vinsch på Jula (och byggde ett lite tak över) - funkar perfekt! Den är råstark!
/Martin
Uppdatering: Såhär blev det. Se bilder.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som ses flyttade jag in klossarna i hörnen för att få plats med hjulen. De skenorna som går ut på gräsmattan är löstagbara, så att det blir lättare att lasta pallen. Dock märkte jag att ddet blev mkt tungt att trycka eller dra in fullastad pall, så jag köpte mig en vinsch på Jula (och byggde ett lite tak över) - funkar perfekt! Den är råstark!
/Martin
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Dags för utbyggnad av vår villa, behöver tips på bra byggare
Utbyggnad och tillbyggnad -
Tips byggare Stockholm...
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Ladan 82 skall byggas behöver tips
Fritidshus -
Tips på lösningar på att bygga en liten uppfart för cyklar osv?
Grund & Markarbeten -
Bygga ett hobbysnickeri från scratch – tips och råd?
Möbelsnickeri