Bra tankar.
När jag tänker efter har jag faktiskt redan 145x34-trall i garaget. De kan ju läggas ihop bredvid för att bilda 29cm. Kan sättas ihop undertill mha av hålplattor.

Det enda jag tänker på är skravar som jag dels får längs med varje skena,i mitten, samt dels de skravar jag får regelbundet iom de tvärgående trallbrädorna - alltså de som binder ihop de båda skenorna.
Kommer dessa skarvar innebära ngt problem för friktionen mot hjulen, rulla över skarvar med 300+ kg?

/Martin

Du kan ju skruva en brädbit under skarvarna. Gör skenorna smalare om du inte vill flytta ställningen i sidled i onödan.

Hej,

Uppdatering: Såhär blev det. Se bilder.

Träkonstruktion med hjul på gräs framför garagedörr, byggd av träpall och träräls.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Under ett trädäck syns träreglar, grus och en vinsch med röd handtag, samt travade metallrör och brädor mot väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som ses flyttade jag in klossarna i hörnen för att få plats med hjulen. De skenorna som går ut på gräsmattan är löstagbara, så att det blir lättare att lasta pallen. Dock märkte jag att ddet blev mkt tungt att trycka eller dra in fullastad pall, så jag köpte mig en vinsch på Jula (och byggde ett lite tak över) - funkar perfekt! Den är råstark!

/Martin

• Gilla
Algol och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.