Vi vill skapa egna spaljéer i utskuren cortenplåt eller pulverlackad aluminiumplåt till vår trädgård och letar efter tips på företag som kan skära ut mönster i ett gäng plåtar om ca 180x100 cm till ett vettigt pris.
Är det någon på detta eminenta forum som gjort signa egna spaljéer i utskuren plåt?
Se följande bild på ett exempel på vad jag vill åstadkomma. (Bilden tagen från internet, typ en cachad sida av gardenattitude.se)
På internet har jag hittat ett företag (gardenattitude.se) som sålde fina färdigskurna spaljéer i plåt, men nu verkar de ha lagt ner. Och eftersom både jag och min fru gillar att fixa med grejer känns det inte speciellt svårt att göra vår egen cad-fil, vara vi hittar någon som vill skära plåten åt oss.
Tips på färdigskurna spaljéer i plåt mottages också tacksamt.
PS. Om inlägget hamnat helt fel får moderator gärna flytta det
Finns hur många som helst över hela landet, sök på laser skärning, plasma skärning eller vatten skärning ( Plasma är svårt på Aluminium dock ), kan du rita mönstret själv sparar du pengar och tid, exportera som en dxf fil som dom flesta bara laddar in direkt i skärmaskin, dubbekolla dock formatet dom vill ha filen i.
Priserna skiljer sig rätt mycket så du kommer spara pengar på att ringa runt lite och vara flexibel på lev tider.