2 012 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Tips på "billig" reglerbar fläkt till gästtoa?
Hej alla goa byggare!
Vi bor i ett hus med självdrag.
På vår lilla toalett är det idag bara en passiv frånluftsventil. Ligger vinden fel har fekalierlukten en förmåga av att ta sig in i huset istället för ut... Okul! Så jag tänkte sätta upp en fläkt, som gärna får gå kontinuerligt för att även förbättra ventilationen i hela huset lite.
Har idag en fläkt från Fresh i stora badrummet och är supernöjd med den, man trycker på några knappar för att ändra hastigheten bara. Tyvärr är den rätt dyr och känner inte att jag behöver funktioner som fuktavkänning och sånt.
Finns det nån enklare bra fläkt som kan gå tyst kontinuerligt, och där man enkelt ändrar hastigheten efter säsong? Helst inte med appar och sånt.
Vi bor i ett hus med självdrag.
På vår lilla toalett är det idag bara en passiv frånluftsventil. Ligger vinden fel har fekalierlukten en förmåga av att ta sig in i huset istället för ut... Okul! Så jag tänkte sätta upp en fläkt, som gärna får gå kontinuerligt för att även förbättra ventilationen i hela huset lite.
Har idag en fläkt från Fresh i stora badrummet och är supernöjd med den, man trycker på några knappar för att ändra hastigheten bara. Tyvärr är den rätt dyr och känner inte att jag behöver funktioner som fuktavkänning och sånt.
Finns det nån enklare bra fläkt som kan gå tyst kontinuerligt, och där man enkelt ändrar hastigheten efter säsong? Helst inte med appar och sånt.
Verktygstokig
· Sörmland
· 301 inlägg
Verktygstokig
· Sörmland
· 301 inlägg
De fläktar ni föreslagit är väl endera på eller av, hastigheten går inte att reglera. Jag har i en annan tråd https://www.byggahus.se/forum/threads/dimmer-till-enkel-ventilationsflaekt.448084/
efterfrågat en "dimmer" så man kan styra varvtal till en enkel fläkt.
efterfrågat en "dimmer" så man kan styra varvtal till en enkel fläkt.
Liknande trådar
-
Studsmatta på berg - tips på billigt mjukt material?
Övrigt husrelaterat -
Önskar tips på bra och billiga plastburkar för mjöl, socker mm.
Kök -
Tips på billigt alu/polykarbonat-växthus?
Växthus -
Tips på billig elbil med dragkrok att leasa?
Laddboxar & Elbilar -
Tips på billig plastmatta till valprum.
Golv