Jag har en minimal gästtoalett med ett lika minimalt handfat. Detta i kombination med många barn gör att det blir det en del vattenstänk och tvålrester på väggen närmast vilket nuvarande väggfärg inte klarar (en ekovariant från Auro, jättefin men katastrof i detta utrymme). Nu ska jag måla om, vad ska jag välja? Halvblank är ok men hade föredragit något åt det mattare hållet, men det kanske är omöjligt?

Jag föreslår någon form av lackfärg för utomhusbruk, kanske kompletterad med ett lager klarlack utanpå. Är där riktiga kravaller i badrummet så kan man till och med lacka över med ett lager polyester faktiskt. Eller sätta en plexiglasskiva över väggen.

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Det finns våtrumsfärg, det kanske kan vara nåt?

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Jag föreslår någon form av lackfärg för utomhusbruk, kanske kompletterad med ett lager klarlack utanpå. Är där riktiga kravaller i badrummet så kan man till och med lacka över med ett lager polyester faktiskt. Eller sätta en plexiglasskiva över väggen.
Här har vi en erfaren förälder!

Jag kontrar med tipset att kakla väggarna i den värsta stänk-arean runt handfatet. Några lådor kakel på utförsäljning är inte dyrt, och det kan bli ett litet lagom projekt att kakla.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Det normala i dylika utrymmen är ju Glans20. Då blir det städbart.

SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Här har vi en erfaren förälder!

Jag kontrar med tipset att kakla väggarna i den värsta stänk-arean runt handfatet. Några lådor kakel på utförsäljning är inte dyrt, och det kan bli ett litet lagom projekt att kakla.
Ja, faktum är att jag menar fullt allvar med samtliga mina förslag. Man vet ju liksom hur det kan bli.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Ja, faktum är att jag menar fullt allvar med samtliga mina förslag. Man vet ju liksom hur det kan bli.
Man vet ju det. Därför jag skrattade åt ditt inlägg, för att det var så mitt i prick.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.