Byggahus.se

Tips om verktyg till bra pris

1. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 17
    Bauhaus har 25% på AEG nu också

2. stigen
    Verktygstokig · Nivå 15

Hej Johannes!

Om nu rätt skall vara rätt så har Bauhaus 20% på AEG. Inte 25%.
    Procenten är ju viktig!

Med vänlig hälsning, Dag

• Laddar…
  3. mattiande
    Medlem Nivå 1
  4. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 17
    Bra rättelse där! Viktigt :)

5. E
    Hobbysnickare · Nivå 10
    Angående Metabokampanjen hos duabhuset; Är det någon som har något ont eller gott att säga om Metabos planhyvel?

6. M
    Nybyggare Nivå 5
  7. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 17
    • Laddar…
  8. nanowire
    Hobbysnickare · Nivå 18
    Dock brukar de kraftigare boschmodellerna vara trevligare att hålla i då de är väl avvibrerade. Har inte provat den metabo du länkar men har en liknande dewalt och den använder jag inte trots att den är lätt. I alla fall för mig är vibrationsnivån samt greppvänligheten högst prio. Efter det hög effekt och låg vikt.

9. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    "Vobbla runt" lite lätt med hålsågen, särskilt i början, så den skär typ 1/2-1 mm större hål, då går det inte lika tungt när du kommer in en bit i materialet.

• Laddar…
  10. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    • Laddar…
  11. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 17
    Metabon är den tunnaste 125mm jag kännt på iallafall, men har inte heller kört den. Har en 115mm B&D som jag fått. Helt vibrationsfri, tyst och ännu lättare. Bra till finlir. Får se hur länge den överlever bara

12. W
    Medlem Nivå 1
  13. F
    Medlem · Nivå 13
    Samtidigt är det den allmänna uppfattningen bland de som slipar mycket (tex vissa typer av svetsare) att Metabo is the shit när det kommer till skapligt normalt prissatta kapar och att Bosch inte riktigt lever upp till förväntningarna på just vinkelslip.

14. RmK_71
    Medlem Nivå 2
    Kollade Toolab. De har kampanj på denna. Verkar inte så dum alls. Priset kan man inte klaga på:

https://www.toolab.se/produkt/Metabo-WE-15-125-Quick-Vinkelslip-125mm-1550W-LimitedEdition

15. AXS
    Lägenhetsfixare · Nivå 9