Bara för att inte missförstås. Jag har borrhammare och älskar känslan av att bara sakta trycka in den i en betongvägg, men om jag ska borra lite mindre hål i en vanlig lägenhetsvägg kör jag hellre med slagborren. Klart smidigare. Ungefär som att jag nästan alltid använder små batterier i skruvdragaren och stora när det behövs mer kraft en längre tid i kraftigare verktyg. Om det går väljer jag bort tyngre verktyg när det inte behövs.
2 784 580 läst · 10 597 svar
2785k läst
10,6k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
-
-
-
-
Håll dig till en liten billig borrhammare med hyfsade borr det är både snabbare och enklare, slagborrmaskin fungerade inte i vår lgh trots dyra borr men bh fungerade, som att borra i smör.
Jag köpte den billigaste borrhammaren de hade på jula tror jag betalade 399 kr samt ett 4 mm och ett 5 mm SDS plus borr på Hornbach och som sagt det löste problemet med att göra hål i våra betongväggar i lgh.
/B -
Numera har jag en sladddriven Makita borrhammare för 1500 kr med Makita borr, aldrig några problem, går till och med att bila förvånandsvärt mycket med. Slagborr fungerar säkert bra i många fall men jag kommer hålla mig till borrhammare för betong, det är alltid en fröjd att jobba med.
Intressant att veta att slagborr fortfarande är en grej men nog om det, åter till ämnet. -
FredrikR
Semesterfirare- Dalarna
- Medlem feb 2006
- 12 654 inlägg
- 16 786 gillningar
- 3 489 bilder och filmer
Visst blev det mycket prat som är tiparelaterat nu?
/Ordningsman på gymnasiet.- Laddar…
-
Det här torde vara ett bra pris på en bra (?) borrhammare från Bosch (GBH 2-26F) ä. Har just beställt en själv. Ligger 6-700 kr högre i pris i övriga butiker. Aldrig under 1500kr enligt prisjakt. https://www.amazon.se/Bosch-Profess...ocphy=1012233&hvtargid=pla-314158622122&psc=1
- Laddar…
-
Makita DTM52Z 1690:-
https://www.amazon.se/dp/B096S524M2...m52z&qid=1656611441&sprefix=Dtm,aps,95&sr=8-2- Laddar…
Liknande trådar
-
Borra nära vägg, tips efterfrågas om tekniker/verktyg
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Tips om verktyg för att få loss svåråtkomlig mutter
Tips om bra verktyg för att ta bort gammalt lim från heltäckningsmatta
Golv -
Tips om intressanta verktyg, maskiner och annan utrustning
Bygga bänk med förvaring för elverktyg placeras inomhus. Tips mottages
Möbelsnickeri