1 605 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Tips om var man kan hitta rätt skivnotfräs
Tjena! Håller på och lägga golv och söker en skivnotfräs i rätt storlek men tycks dessvärre vara slut överallt (Trots toolab och proffmagasinet 2-7 dagar leveranstid)
Om någon har tips och vana att söka utanför Sverige så tar jag gärna emot dom. Om någon skulle råka besitta exakt rätt stål och vill hyra/sälja/låna ut det, släng iväg ett PM.
Måtten jag eftersöker: L=5 F=4 D=36 S=8
Exempel: https://sandbergsjarn.se/produkter/...lbehor/frasstal/cobolt-skivnotfras-l5-f4-d36/
Om någon har tips och vana att söka utanför Sverige så tar jag gärna emot dom. Om någon skulle råka besitta exakt rätt stål och vill hyra/sälja/låna ut det, släng iväg ett PM.
Måtten jag eftersöker: L=5 F=4 D=36 S=8
Exempel: https://sandbergsjarn.se/produkter/...lbehor/frasstal/cobolt-skivnotfras-l5-f4-d36/
Tooltrust är tillverkare av Cobolt frässtål. De har sommarstängt nu och bara öppet på fredagar en kortare period vad det verkar. Ring dem nästa fredag om du inte får tag på detta innan?
Theofils kan eventuellt ha då de har ett urval av coboltfräsarna.
Woodcontrol har en del från CMT, kan också finnas på Amazon mfl.
Det kan också funka att kombinera ihop lösa delar till en enhet som funkar. Alltså lös skivnotfräs, skaft, kullager och mutter som lösa delar. Du måste ha plats för muttern dock.
Theofils kan eventuellt ha då de har ett urval av coboltfräsarna.
Woodcontrol har en del från CMT, kan också finnas på Amazon mfl.
Det kan också funka att kombinera ihop lösa delar till en enhet som funkar. Alltså lös skivnotfräs, skaft, kullager och mutter som lösa delar. Du måste ha plats för muttern dock.
Jag har eventuellt en över, tror jag har precis den du efterfrågar och en likande i en festool-sats, hur brådskande behöver du?
Använd för spår till fris i två små rum gissningsvis totalt under 15kvm. Lyckades inte hitta någon PM-knapp
Min är nog dock djupare än 4mm, borde ju gå att lösa med annat lager, det går kanske köpa en mer "djupgående" fräs ny och byta lager på? Om 4mm är kritiskt.
Använd för spår till fris i två små rum gissningsvis totalt under 15kvm. Lyckades inte hitta någon PM-knapp
Min är nog dock djupare än 4mm, borde ju gå att lösa med annat lager, det går kanske köpa en mer "djupgående" fräs ny och byta lager på? Om 4mm är kritiskt.
Provade och ringa dom idag men det var helt slut hos dom. Tack för tipset. Ska gräva i övriga tips och inte svaret nedan löser det.S Svante Svenson skrev:
Jag kollade deras webshop och såg ut att vara slut men tänker ringa på måndag. Tack för tipset.mowatom skrev:
Denna hemsida försökte jag komma på namnet, sett att folk ofta köper därifrån i ”Dagens verktygsinköp”PeterFalun skrev:
Borde gå lösa med annat lager ja. Har du en bild på det så släng gärna iväg det. Skickar ett PM till dig, ligger under din profil.J JFrisk skrev:Jag har eventuellt en över, tror jag har precis den du efterfrågar och en likande i en festool-sats, hur brådskande behöver du?
Toolbox brukar ha CMT i lager. https://www.toolbox.se/sv/webshop/e/skaftfrasar/skivnotfrasar/
Vill tacka alla som engagerade sig i detta och svarade. Ett extra tack till JFrisk som tog dig tiden och skrev över PM och fick mig till inse att fräsdjupet inte behöver vara exakt samma.
Hittade tillslut ett på MotoAction från Luna.
Hittade tillslut ett på MotoAction från Luna.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
tips på bra fuktighetsmätare spec på svåråtkomliga platser
Teknik -
Hur ser era tujor ut nu? Tips för att väcka upp dom på våren?
Häckar, Buskar & Träd -
Tips på företag som kan offerera komplett lösning vattenburengolvvärme
Värme allmänt -
Vad har ni för tips på mjukvara/hemsida för att planera tomt/byggnader
Trädgård allmänt -
Tar varmt emot Tips på automatiskt avfuktare i krypgrunden …
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur