Byggahus.se

tips om trägolv/klinkers

1. M
    Medlem Nivå 1
    Ska renovera en lägenhet i höst och har tänkte byta golven.

Vi vilja ha nåt som liknar gammalt trä golv i köket, gärna nån typ av furu golv.
    Har även sett att tarkett/alloc har nåt som dom kallar skeppsgolv/tilja vid ligger dessa i för prisklass?

Det verkar ju finns in pris området mellan 120kr och uppåt.

Vad är det riktigt för skillnad på dessa med tanke på den stora variationen i priset.

Har inte bestämt oss vad vill ha för golv ännu. Har funderat på Napoli köket från Kvik med ljusa ek luckor.

Vad ska kunna passa bar ihop med dessa luckor?

Jag har fått till en "deal" att jag ska få köpa golven/klinkers och kakel från en firma till deras inköpspris i utbyte mot lite andra tjänster.

Men frågan är vad ligger dess inom för pris område eftersom det gäller Alloc, Tarkett och Höganäs. Är inte dom rätt dyra märken.

Skulle inte vilja lägga ut en hel förmögenhet eftersom man inte vet hur länge man ska bo i lägenheten heller.

Är det värt att köpa dessa golv och klinkers? Finns säkert billigare "no name" golv även med den rabatten som jag ska få.

Tar med stor tacksamhet förslag och bilder på olika trä kombinationer.

Tack på förhand
    Peter

2. A
    Medlem Nivå 7

Re: tips om trägolv/klinkers

Du vet väl om att Alloc-golven inte är trägolv utan laminatgolv (det som ser ut som trä men bara är en bild av trä)?

/ama

3. M
    Medlem Nivå 1

Re: tips om trägolv/klinkers

jo jag vet... jag tror det blir laminat golv i hallen och kanske sovrummet... förutsat att det är så pass mycket billigare så det motiverar laminat golv.