Imorgon lördag ska jag riva de här två uppreglade väggarna i vår källare. Om någon har tips så lyssnar jag gärna! Kan vara vad som helst - bra verktyg att använda, tillvägagångssätt, saker att INTE göra, hur jag hanterar elementet bäst, etc.
Maken tyckte att tigersåg var bra när vi rev bastupanel (uppreglad mot vägg) i källaren. Bara att såga av bitarna nånstans mellan reglarna och sedan bända loss. Själv var jag macho och körde helt och hållet med hammare och kofot, tills jag kom till dom som jag inte fick loss och överlät åt maken
Kolla bara att det inte går el där bakom om du sågar med maskin. Om det är isolerat bakom med gullfiber e.d. vill du kanske också vara lite försiktig med tigersågen. Jag vet inte säkert, men det känns som att den skulle kunna fastna, alternativt riva upp en massa gullfiberdamm som är tråkigt att få överallt.
Riva är kul! Lycka till
Kolla bara att det inte går el där bakom om du sågar med maskin. Om det är isolerat bakom med gullfiber e.d. vill du kanske också vara lite försiktig med tigersågen. Jag vet inte säkert, men det känns som att den skulle kunna fastna, alternativt riva upp en massa gullfiberdamm som är tråkigt att få överallt.
Riva är kul! Lycka till
Superbra tips. Tack!M mrsnhp skrev:Maken tyckte att tigersåg var bra när vi rev bastupanel (uppreglad mot vägg) i källaren. Bara att såga av bitarna nånstans mellan reglarna och sedan bända loss. Själv var jag macho och körde helt och hållet med hammare och kofot, tills jag kom till dom som jag inte fick loss och överlät åt maken
Riva är kul! Lycka till![]()
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tips inför att riva del av vägg samt lösningar på gran golv
Byggnadsvård -
Tips inför att bygga in murstock?
Byggmaterial & Byggteknik -
Tips på tvättmaskin / torktumlare inför renovering
Vitvaror -
Tips inför att måla ett rubbigt och ojämnt tak.
Färg, Måla & Tapetsera -
Tips inför rättslig tvist med entreprenör
Hustillverkare