Hej vill täcka min slänt med något. Är rätt brant så grus kommer rulla bort. Har fått en tjock filt från jobbet som kommer vara som markduk.
Är inne på att limma på stenar, kan det funka? Isåfall vilket lim ska jag ha ?
Var inne på att täcka med kostgräs oxå. Men dem rullarna jag tänkte köpa blev sålda på blocket.
Eller nån annan som har bra tips på vad man kan göra med slänten, då jag är sjukt trött på ogräs
Sen har jag tyvärr en till stor slänt som jag vill göra nåt åt.
Alla tips mottages
Är inne på att limma på stenar, kan det funka? Isåfall vilket lim ska jag ha ?
Var inne på att täcka med kostgräs oxå. Men dem rullarna jag tänkte köpa blev sålda på blocket.
Eller nån annan som har bra tips på vad man kan göra med slänten, då jag är sjukt trött på ogräs
Sen har jag tyvärr en till stor slänt som jag vill göra nåt åt.
Alla tips mottages
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Det ser ut som att du jobbar på ett pappersbruk, jag har lite sån där filt och vira i min trädgård oxå...
Jag skulle göra hål i filten och plantera låga buskar, t ex Spirea Japonica, eller låga marktäckande växter. Fördelen med buskar är att det inte behövs lika många. Behöver du kunna gå på ytan så bygg en trapp i trä eller, beroende på hur trött du är på ogräs, gjut en trapp eller ramp.
Jag skulle göra hål i filten och plantera låga buskar, t ex Spirea Japonica, eller låga marktäckande växter. Fördelen med buskar är att det inte behövs lika många. Behöver du kunna gå på ytan så bygg en trapp i trä eller, beroende på hur trött du är på ogräs, gjut en trapp eller ramp.
Jag skulle också satsa på en blandning av krypande och låga buskar som så småningom växer ihop till en massa utan ogräs. Tänker på krypoxbär, krypvide, någon låg ölandstok. Fler förslag? Emellan buskarna skulle jag stoppa ner vårblommande lökväxter.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Tona grundfärg för att se täckfärgstäckning
Färg, Måla & Tapetsera -
Tips på bra utrustning för mindre blästringsarbeten
Verktyg & Maskiner -
Tips för att ta bort tapet på gipsskivor?
Färg, Måla & Tapetsera -
Tips för att lyfta heltäckningsmatta och underliggande träskiva från trägolv
Golv -
Tips om bra verktyg för att ta bort gammalt lim från heltäckningsmatta
Golv