Hallå!
Skulle behöva lite råd med golvläggning, vill gärna göra det själv under semestern så jag slipper följa med frugan till Ullared
Huset är från 1908. Bilder kommer nedan så ni ser vad jag skriver om.
Att vi vill byta golv är inte så konstigt när vår minsting börjar krypa o får spågor i händer o fötter + springorna gör att man kan få ner en hel tå vilket gör brutalt ont när den böjs
Reglarna är idag på 1200cc vilket gör att golvet sviktar en hel del, därför vill jag inte lägga nytt ovanpå utan att göra det ordentligt eller vad säger ni?
Jag har bara smygtittat under någon bräda o då är där grus under vilket jag får använda min son till barnarbete o gräva ut för att sedan lägga i isolering ?
På en av bilderna ser ni att jag har trappan, hur gör jag där om jag ska ta bort golvet eller kan jag bara kapa golvet längst tv väggen?
Släng gärna tips o trix till mig
Skulle behöva lite råd med golvläggning, vill gärna göra det själv under semestern så jag slipper följa med frugan till Ullared
Att vi vill byta golv är inte så konstigt när vår minsting börjar krypa o får spågor i händer o fötter + springorna gör att man kan få ner en hel tå vilket gör brutalt ont när den böjs
Reglarna är idag på 1200cc vilket gör att golvet sviktar en hel del, därför vill jag inte lägga nytt ovanpå utan att göra det ordentligt eller vad säger ni?
Jag har bara smygtittat under någon bräda o då är där grus under vilket jag får använda min son till barnarbete o gräva ut för att sedan lägga i isolering ?
På en av bilderna ser ni att jag har trappan, hur gör jag där om jag ska ta bort golvet eller kan jag bara kapa golvet längst tv väggen?
Släng gärna tips o trix till mig
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det bästa är att lägga golvspån för att förstärka konstruktionen innan nytt golv läggs. Dock bygger detta en bra bit om ni tänkt lägga massivt golv kommer det förmodligen påverka trösklar och dörröppningar. Isolering bör läggas så tjockt som möjligt, he bar å gräv.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Badrum - tips för att göra det lyxigare
Badrum -
Tips på rör för bortledning av avlopp & dagvatten
Vatten & Avlopp -
Tips för att kunna kolla postlådan på avstånd
Övrigt husrelaterat -
Tips för att ta bort tapet på gipsskivor?
Färg, Måla & Tapetsera -
Tips på snygg och tät lucka för gammalt avloppsrör i tvättstugan
Vatten & Avlopp