Byggahus.se

Tips för Tysklands shopping av verktyg

1. D
    Medlem Nivå 2
  2. M
    Anonym
    Om någon är intresserad av en trattspruta men inte vill betala sedvanligt svenskt ockerpris på över 3000 kr för en hållbar variant så finns denna:

http://www.ebay.co.uk/itm/380607365159

Samma som KGC importerar fast utan upphängningskrokarna/topphandtag och 1290:- inkl frakt.

3. mmmmagnus
    Medlem Nivå 4
    Nu har jag plockat ihop en fin varukorg på https://www.elektroshopwagner.de/ i godan ro. När jag väl ska registrera mig för att beställa och betala konstaterar jag att de inte levererar till Sverige :( Går det att kringgå detta eller är det bara att hugga tag i en annan butik?

4. S
    Medlem Nivå 8
    Har du provat att fråga dem? Tyvärr har de tyska internethandlarna börjat förstå att de faktiskt måste betala moms i destinationslandet om de säljer för mer än ca 30000 euro dit under ett år, vilket gör att de hellre avstår.

5. F
    Medlem Nivå 6
    Kolla om det går att lösa via www.boarderlinx.com

6. S
    Medlem Nivå 4
    • Laddar…
  7. S
    Medlem Nivå 4
    För UK-import finns även www.myukmailbox.com/ som alternativ. Lägre fraktkostnader, men krävs abonnemang som kostar.

Jag har själv inte provat någon av ovanstående, men är lite sugen. Dock för UK-import.

8. T
    Medlem Nivå 10
    Var hittar man wera mejslar (satser) billigast i tyskland,för jag inbillar mig att dom är billigast där?!har snabbkikat på ebay men dom skor sig ofta på frakten. .
    /
    M

9. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22
    Kolla in idealo.de
    Det finns ju 2? olika 'Big Pack' med 14st? mejslar, för runt €50 + frakt.

Digitalo körde €10 i frakt, men de skickar inte till Sverige längre. :(
    Rubart.de säljer Wera, har nog inte på lager (kollade i veckan) och förmodligen en €15 i frakt.

Du får helt enkelt handla nåt mer för att inte mejslarna ska dra iväg iom. frakten. ;)
    Säg gärna till om du hittar nå fyndställe.

10. A
    Medlem · Nivå 5
    Hade behövt ett MFT. Senast jag kollade var FFX rätt billiga, men när pundet är rätt högt kanske Tyskland blir billigare?

Vilka skeppar Festool till Sverige?

11. B
    Hobbysnickare · Nivå 14
    Kolla lite snabbt på ebay.de så kan du bilda dig en uppfattning om vilka som kan tänka sig att skicka.

• Laddar…
  12. jonmo
    Verktygstokig · Nivå 16
    Jag har köpt från schreinerwerkzeuge-schmid.de två gånger som jag skrivit tidigare. Funkade väldigt bra båda gångerna.

• Laddar…
  13. jonmo
    Verktygstokig · Nivå 16
    ... och dom skickar alltså till Sverige. :)

14. K
    Medlem Nivå 2
    Har du köpt MFT av dom eller andra Festoolsaker?
    Har haft problem med att få MFT skickat från Tyskland men då var det Gerschwitz jag kollade med.

15. R
    Ingenjör & spadjon · Nivå 18
    Jag köpte Kapex med MFT från dem, inga problem och fraktfritt också.