4 204 läst · 6 svar
4k läst
6 svar
Tips bästa borr /skruvdragare ?
Medlem
· Västra Götaland
· 12 inlägg
Hej,
Min nuvarande batteridrivna borr /skruvdragare är för klen och börjar att ge upp. Har någon ett tips på en bra prisvärd maskin gärna med två batterier och var den finns att köpa.
mvh
Jan-Erik
Min nuvarande batteridrivna borr /skruvdragare är för klen och börjar att ge upp. Har någon ett tips på en bra prisvärd maskin gärna med två batterier och var den finns att köpa.
mvh
Jan-Erik
dewalt har väldigt bra maskiner men dom är ju också dyra men prisvärda finns nästan överallt.
b&d är väldigt bra maskiner också dom håller länge själv har ja haft en sån i 6år och den är lika bar ännu (men har byttat bateri en gång )
dessa finns också över allt
b&d är väldigt bra maskiner också dom håller länge själv har ja haft en sån i 6år och den är lika bar ännu (men har byttat bateri en gång )
Jag har en grön Bosch PSR 14,4 LI-2, dvs litium-batterier. Väldigt nöjd med denna faktiskt.
Har även en Hitachi DSL, DFL .. 12V också, ... proffsdragare, men tycker på nåt vis att Boschen står sig rätt bra i konkurrensen. Men Hitachin har mycket bättre chuck, även om Boschen har autolock så fungerar den inte riktigt lika klockrent.
Har skruvat ihop några takstolar nu, med ankarskruv, använt bägge maskinerna, så jag står fast vid att det var ett rätt bra köp.
Bosch gröna Li-Ion-maskiner är dock aningens för högt prissatta enligt min mening, det blir väl så nära i pris till en riktig proffsmakin, typ blå bosch.
Jag köpte min när COOP hade kampanj, då fick jag den ännu 12% billigare på Bauhaus mha prisgarantin, 1050:- men endast 1 batteri, kändes helt OK.
Men som sagt, använd sökfunktionen; "skruvdragare", så hittar du många matnyttiga åsikter. Du får en kvälls läsning, minst ...
Har även en Hitachi DSL, DFL .. 12V också, ... proffsdragare, men tycker på nåt vis att Boschen står sig rätt bra i konkurrensen. Men Hitachin har mycket bättre chuck, även om Boschen har autolock så fungerar den inte riktigt lika klockrent.
Har skruvat ihop några takstolar nu, med ankarskruv, använt bägge maskinerna, så jag står fast vid att det var ett rätt bra köp.
Bosch gröna Li-Ion-maskiner är dock aningens för högt prissatta enligt min mening, det blir väl så nära i pris till en riktig proffsmakin, typ blå bosch.
Jag köpte min när COOP hade kampanj, då fick jag den ännu 12% billigare på Bauhaus mha prisgarantin, 1050:- men endast 1 batteri, kändes helt OK.
Men som sagt, använd sökfunktionen; "skruvdragare", så hittar du många matnyttiga åsikter. Du får en kvälls läsning, minst ...
Javisst... Black & Decker brukar vara prisvärda när det är någon slags halva priset kampanj.motorerik skrev:
När det blir lika billigt som en Kellen från Coop så tycker jag att man kan köpa det.
Om man betalar fullt pris för en Black & Decker nuförtiden så betalar man inte för maskinen och kvalitet utan för det massvisa reklam och annat skit B&D envisas med... Det är väl enda sättet för dem att överleva antar jag...
Vill man vara säker på att man får det man betalar för ska man titta på Makita, Panasonic, blå Bosch, Hitachi, Milwaukee, Flex, Metabo, AEG o.s.v.
Medlem
· Västra Götaland
· 12 inlägg
Hej,
Tack för tipsen. Nu skall jag ut och leta efter en bra maskin.
Hälsningar
Jan-Erik
Tack för tipsen. Nu skall jag ut och leta efter en bra maskin.
Hälsningar
Jan-Erik