Har en gcm 8 sj där ett par saker gått sönder.

https://www.boschtoolservice.com/se/sv/bosch-pt/spareparts/kap-dragsag-gcm-8-sj-3601L16200

Pos 24 geringslinjal och
pos 836 inlägg.

Den funkar perfekt i övrigt.

Sågen är mer än 10 år gammal och jag kan inte hitta reservdelar någonstans. Den går ju att använda ändå, men precisionen blir lidande. Vad kan jag göra? Det känns sådär att behöva köpa ny såg för de här enkla felen.
 
Säljer inte Bosch delarna? Jag har köpt nr 836 av dem.
 
  • Gilla
stenfan
  • Laddar…
C Cerb skrev:
Säljer inte Bosch delarna? Jag har köpt nr 836 av dem.
Hur länge sedan var det? De verkar vara slut nu på sidan jag länkade. Det går att lägga dem i korgen, men slut när jag "går till kassan".
 
S stenfan skrev:
Hur länge sedan var det? De verkar vara slut nu på sidan jag länkade. Det går att lägga dem i korgen, men slut när jag "går till kassan".
Tror det var i början av förra året.
 
  • Gilla
stenfan
  • Laddar…
C Cerb skrev:
Tror det var i början av förra året.
Ok. Det är kanske värt att bevaka, men antagligen risk att delarna är slut och inte tillverkas längre.
 
836 kan du tillverka själv. Googla "Zero clearance insert". Här har du en kille som gör ett till en likadan såg:
 
  • Gilla
stenfan
  • Laddar…
Jag hade samma problem för några veckor sedan med nyare delar men när jag gick in igen för att leta upp telefonnumret gick det plötsligt bra att beställa.

Prova igen i nästa vecka med en annan browser.
 
  • Gilla
stenfan
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Jag hade samma problem för några veckor sedan med nyare delar men när jag gick in igen för att leta upp telefonnumret gick det plötsligt bra att beställa.

Prova igen i nästa vecka med en annan browser.
Bra input, det ska jag göra!
 
P PatrikJo skrev:
836 kan du tillverka själv. Googla "Zero clearance insert". Här har du en kille som gör ett till en likadan såg:
[media]
Perfekt, tack!
 
Idag fick jag ett mail om att Fedex hade försökt lämna ett paket till mig, det visade sig vara från Bosch i Tyskland. Naturligtvis var jag inte hemma kl 1230 en vanlig torsdag så det blev bom. Efter att ha pratat med en oduglig talsvarsapparat en stund fick jag till slut prata med en tjej som bokade en ny utkörning med klartecken att lämna paketet vid grinden.

Jag gjorde min beställning den 28 maj och utkörningsförsöket gjordes den 1 juni så det är rätt snabba puckar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.