Tillval

3k läst  7 svar

1. P
    Medlem Nivå 3
    Hej,

Vi har haft det lite svårt att komma till skott, men har bestämt oss för en Dalby 3. Vi är fortfarande lite osäkra på vad slutpriset skulle kunna landa på eftersom det finns en del markarbete att hantera. Dessutom kommer vi nog inte kunna hålla fingrarna ifrån tillvalskatalogen, eller snarare, har ni någon tillvalskatalog som ni "vågar" skylta med? Jag vet direkt att min sambo kommer att vilja ha totalhöjd i köket, men vi skulle nog vilja se en lista med olika valalternativ innan vi vi slår en signal till säljarna på Stockholmskontoret.

/Postman

2. M
    Medlem Nivå 3
    Hej Postman!

Tillvalskatalog med tillhörande prislista finns. Hör av dig till Stockholmskontoret så får du ta del av den.
    Låt säljaren förklara hur prislistan är uppbyggd.

Hälsningar
    Martin Lahger / Modulenthus

3. drgregur
    Medlem Nivå 3
    hur är köksön som finns som tillval uppbyggd? Måsta man ta skåp? eller kan vi ta skåp moduler med lådor? Går det att byta ut två skåps moduler i köket mot ett 80cm skåp utan kostnad? (Vi älskar våra 80cm lådor)

Besiktigas varje modul innan de lämnar fabriken? Så de ser att rätt saker finns på plats?

4. M
    Medlem Nivå 3
    Hej drgregur!

Jag vet inte om du fått ta del av någon köksritning där vi ritat in köksö.
    Vi har en ritning som visar köksö till Norrgården. Denna ön är med 2st skåp med lådor. Det går alltså bra med lådor.
    Byta ut en stomme mot en annan går bra, där emot kan jag inte svara på om det blir avdrag, merkostnad eller +-0 eftersom det kan föra annat med sig. Kontakta din säljare så löser ni det direkt med vår köksritare.

Varje modul besiktigas innan leveransen sker. Vi har även infört sk. byggstartsmöte där ni, säljaren och byggledaren ska närvara. Här går man igenom avropet, grunden, tillfartsvägar m.m. så att allt är i sin ordning.

Hälsningar

5. P
    Medlem Nivå 1
    När man köper carport via er vad ingår i priset??
    Montering,eldragning i förråd,gjutning till plintar eller??

6. M
    Medlem Nivå 3
    Hej perka69,

Köper du carport från oss finns två möjligheter för dig, antingen som byggsats eller som färdig byggnad.
    Färdig byggnad innebär att montering av carport samt invändig belysning ingår i priset. Plattan inkl. ev. plintar ingår ej.
    Byggsats innebär att du själv monterar carporten samt tillhandahåller spik och skruv. Plattan inkl. ev. plintar ingår ej.

Hälsningar

7. P
    Medlem Nivå 1
    ingår indragning av el till carporten från huset??

8. M
    Medlem Nivå 3
    Hej perka69,

Ska vi färdigställa carport så ingår kabel mellan hus och carport samt inkoppling.

Hälsningar

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: