Byggahus.se

Tillfällig toalett lösning vid renovering

1. H
    Medlem Nivå 1
    Medans man gör badrumsrenovering skulle man behöva en tillfällig lösning. Har någon någon erfarenhet.

Var kan man hitta torr toa av något slag?
    Går det att hyra?
    Vad kostar de att köpa Hyra?

2. T
    Allvetare · Nivå 14
  3. G
    Trädgårdsfixare Nivå 8
    Vi ställde den gamla toastolen på "medar" av trä och ställde in den i badrummet "vid behov". Det är inte så lång tid som man inte har tillgång till ett fungerande avloppsrör så det funkar rätt så bra. Spola med vatten ifrån hink. Lite pyssel med flyttandet fram och tillbaks men med en diciplinerad familj (som dessutom drillats till att gå på toa hos vänner och på den lokala bensinmacken) så går det vägen...

-h

4. E
    Medlem Nivå 8
    Jag har toan i källaren.. sågade av avloppsröret och satte på en muff och på med stolen...

5. H
    Medlem Nivå 1

vad är det i ströet till skogstoan?

Vad är det för kemikalier man använder så det inte luktar? Tänkte det kanske går att göra en egen :) För det blir lite dyr frakt då de bara verkar sälja dem i Stockholm och Helsingborg.

6. Larsa
    Medlem · Nivå 13
    Skogstoan verkar ju vara samma sak som många sommarstugor har....

Ta en stor hink med en svart sopsäck i. Toaströ bör du kunna köpa på välsorterad järnaffär eller i vanlig matvaruaffär i närheten av sommartstugsområden. Den som är baserad på bark tycker jag är bäst (finns även cellulosa som funkar mindre bra)När renoveringen är över lägger du påsen på lämpligt ställe på tomten och sticker några hål i den med en pinne. Efter ett par år är det ren jord i påsen.

7. Hemmakatten
    Medlem · Nivå 19
    Varför inte köpa en Porta Potti. Dessa är enkla att tömma och kan placeras var som helst. Ofta kan man hitta en på blocket.se för några hundralappar.

http://www.toaletter.nu/Porta Potti.htm

8. K
    Medlem · Nivå 9
  9. E
    Medlem Nivå 1

Frystoa

Jag köpte en frystoa för två månader sedan under badrumsrenovering och tyckte att den var väldigt nyttigt, eftersom den var lätt att använda. Jag kunde också ha gäster och de också tyckte den var okej. Det var bra eftersom jag kan ha den då för min stuga.

Den enda saken var att det behövde komposten men för jag har den så det var inget problem. :)

Redigerat 4 dec 2015 14:41