Tillbyggnad/förlängning av hus

23k läst  93 svar

1. Ramnemark
    Medlem Nivå 22
    Tyvärr är domstolen inte så lätt som man tror. Det är alltid enklare att låta bli att betala än att försöka kräva pengar tillbaka. Men jag hoppas det går vägen. Sånt här sliter otroligt på en....

Music Man och hushem gillar
  2. M
    Medlem Nivå 9
    Sitter och lurar lite på att ev byta ut tegelfasaden på
    Framsida och gavelsidan mot samma z-panel som tillbygget.
    Ha puts ner till så det kommer i liv med panelen på tillbygget var tanken.
    Huset är byggt 1928 och det sitter träpanel innanför teglet med en luftspalt.
    Hade gärna undvikit att riva den gamla träpanelen, men samtidigt så kanske det vore bäst att isolera eller vad tror ni?

IMG_6574.jpg

3. M
    Medlem Nivå 9
    Snyggt skulle det bli :)

IMG_6796.JPG

4. J
    Medlem Nivå 1
    Lite mer enhetligt! Hade oxå satsat på det!

Music Man gillar
  5. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 18
    Det blir väldigt stiligt. Tar du ändå ner fasaden så är det smart att tilläggsisolera i samma veva.

Music Man gillar
  6. P
    Medlem Nivå 3
    få man fråga vad du ha för mått invändigt på eran badrum? vi ha nog liknande ser de ut som å gillade eran lösning. vi ska renovera om vårat i vår.

7. Chrissofsweden
    Renoveringsnovis Nivå 22
    Usch och fy.. Kämpa på! Det ser i alla fall ut att bli fint :)

Music Man gillar
  8. M
    Medlem Nivå 9
    Skall kolla och återkommer.
    Tänk dock på att den här placeringen av toaletten blev inte godkänd som handikappsanpasad, dock kunde jag hävda att toaletten i källaren som är i nivå med markplan är det, så den släpptes igenom.

9. M
    Medlem Nivå 9
    Absolut det är tanken Marlen :)

10. M
    Medlem Nivå 9
    Det är så komiskt hur den här byggaren har betett sig och nu så skriver han en massa svammel och har inte koll på vad han skriver eller tidigare skrivet.
    Önskar ingen behöver ha med den mannen att göra.
    Skulle gärna lägga ut namnet och berätta, men får tyvärr avvakta.
    Imorgon skall det utföras en teknisk besiktning och där kommer vi gå igenom ritningar och se på alla delar.

11. P
    Medlem Nivå 3
    ok. låter jätte bra. tack så länge

12. L
    Medlem Nivå 9

Snyggt plötsligt känns det som ett hus och inte ett hus med en påbyggnad.

13. M
    Medlem Nivå 9
    Ja jäklar! Frun verkar övertygad.
    Får se om det blir i år eller nästa
    Behöver inte riva den gamla träfasaden,utan det finns gott om plats för isolering med.
    Har en tomt att fixa i sommar med, familjen får inte bli lidande bara i år igen.

Redigerat 22 feb 19:56
  14. M
    Medlem Nivå 9
    Jag har eternitskivor fastspikade på den gamla träfasaden, skall jag ta bort dessa med?

15. J
    Medlem Nivå 7
    Fasadtegel på hela med extra isolering är väl den självklara lösningen. Då ökar ju också värdet på huset.

Hej där! Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor i forumet. :love: