Hallå
Tillbyggnad fritidshus/permanentboende med låg taklutning och källare.
Vi tänker platta och nedsänkning för att skapa rymd.
Huset har låg taklutning och frågan är om man vågar sig på pulpettak mot sadeltak?
Vi ska samtidigt tilläggsisolera befintlig yttervägg så vi kan ju få det att lira med det nya.
Eller ska man följa befintligt sadeltak?
Isåfall får behöver vi nog ha bättre taklutning på tillbyggnaden och tycker det ser lite konstigt ut..
/Henke
Huset har låg taklutning och frågan är om man vågar sig på pulpettak mot sadeltak?
Vi ska samtidigt tilläggsisolera befintlig yttervägg så vi kan ju få det att lira med det nya.
Isåfall får behöver vi nog ha bättre taklutning på tillbyggnaden och tycker det ser lite konstigt ut..
/Henke
Som tillbyggnaden med sadeltak ser ut nu så blir den väldigt stor och att ha olika taklutning när de har takåsen åt samma håll tycker jag ser knepigt ut.
Hur skulle det se ut om det var samma taklutning, och om du har takåsen på utbyggnaden tvärs den befintliga?
Det är två alternativ som jag skulle vilja se innan jag fattade beslut om vilket tak jag skulle välja.
Att blanda pulpettak och sadeltak är en utmaning rent estetiskt, men av de här två alternativen känns det minst dåligt eftersom den påbyggnaden inte blir så dominerande. Det spelar också roll hur man ser huset på tomten/från vägen osv.
Hur skulle det se ut om det var samma taklutning, och om du har takåsen på utbyggnaden tvärs den befintliga?
Det är två alternativ som jag skulle vilja se innan jag fattade beslut om vilket tak jag skulle välja.
Att blanda pulpettak och sadeltak är en utmaning rent estetiskt, men av de här två alternativen känns det minst dåligt eftersom den påbyggnaden inte blir så dominerande. Det spelar också roll hur man ser huset på tomten/från vägen osv.
Pulpettaket ser bra ut…H Henrik Vamos skrev:Hallå
/Henke
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Förslag tillbyggnad fritidshus önskas
Utbyggnad och tillbyggnad -
Vad gäller för rumshöjd vid tillbyggnad fritidshus?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Bygga en tillbyggnad till fritidshus
Fritidshus -
Vad är krav på badrum m duschkabin i tillbyggnad på fritidshus?
Fritidshus -
Hur mkt isolering fritidshus? Tillbyggnad
Fritidshus