Byggahus.se

Tillbaka till rötterna

1. Appendix
    Medlem · 2 589 inlägg
    upload_2020-12-30_18-36-57.png

Och där var fibern igång.
    Trevlig julklapp

Och med tanke på att alla klagar på fiberleverantörerna måste jag säga att Open Infra varit riktigt bra att ha att göra med. Trevliga grävare/installatörer och kundtjänst.

2. Appendix
    Medlem · 2 589 inlägg
    • Laddar…
  3. P
    Medlem · 1 856 inlägg
    Fantastisk vy du bjuder på, riktigt fint :=)

4. Appendix
    Medlem · 2 589 inlägg
  5. Appendix
    Medlem · 2 589 inlägg
    Facit 2 björkar, 2 granar och 14 tallar...

Det började med ett par tallar som hade grenar som skadade taken. Och utmynnade i att om man gjorde allt på en gång så blev det inte så blodigt dyrt...

Så nu blir projektet i sommar att försöka få igång ett trädgårdsprojekt på den delen av tomten. Och gräva ett planteringsdike för att plantera häck :)

6. Appendix
    Medlem · 2 589 inlägg
    För er som säger "men fina träden" så vill jag påpeka att tallar med grenar som sitter 10 meter över marken varken ger insynsskydd, vindskydd eller mysfaktor. Snarare så skuggar de, förstör för alla andra växter med sina barr och vattenbehov och hindrar mig från att köra åkgräsklipparrally ;)

7. mexitegel
    Allvetare · 15 034 inlägg
    Det sista är väl värst? ;):crysmile:

• Laddar…
  8. M
    Medlem · 1 315 inlägg
    För att inte tala om hur kottarna smäller i klippaggregatet!!

9. Appendix
    Medlem · 2 589 inlägg
    Trädet närmast huset fällde så mycket kottar att jag kunde kratta upp fulla hinkar.... Om de ändå förmultnade lite snabbare.

10. P
    Medlem · 1 856 inlägg
    Eller får du spara alla kottar, torka dem och limma upp de på väggen. Ungefär som han gjorde med vinkorkar :p

11. Appendix
    Medlem · 2 589 inlägg
    Jag tänkte lägga tiden på att få till en fin trädgård istället :D
    Men borde ha torkat dem och använt 4-5 st varje gång man tänder en brasa :)
    (Nu sparar jag kartongpappret de använder för att stötsäkra i frakt istället. Miljövänligt och effektivare än kemiska produkter :) )

• Laddar…
  12. S
    Medlem · 1 434 inlägg
    Tycker du verkar ha ett fint ställe där(y)

• Laddar…