Byggahus.se

Tillbaka till rötterna

  1. Appendix
    Husägare · Nivå 11
    Jag är dock djupt Kränkt. Hantverkaren skulle gjort golvet igår men hade inte alla delar. Istället för att åka iväg och lägga 1,5 timme på att handla så gjorde han klart andra saker.... Och la istället 20 minuter imorse på väg hit.....

    VAD ÄR DET FÖR SÄTT!!!
    #Ingenriktighantverkare

    Skämt åsido. Vissa här verkar aldrig ha tur med sina hantverkare men jag upplever att de jag jobbat med varit riktigt duktiga :)
    Sen verkar fast pris bidra till lite.

    När badrummet är klart så är de stora hantverkarposterna klara. Resten ska jag försöka göra själv i största möjliga mån :)
     
  2. Appendix
    Husägare · Nivå 11
  3. mr.Ola
    Medlem Nivå 14
    Det blir ju riktigt Bra å fort går det också!
     
    • Laddar…
  4. Appendix
    Husägare · Nivå 11
    Redigerat 30 apr 16:19
  5. Appendix
    Husägare · Nivå 11
    Lite helgsjobb från plattis.
    Då kaklet i duschhörnan byggde väldigt mycket så kompletterade han med plattor på väggarna för att slippa en kant och en övergång och få det vita kaklet i samma nivå.

    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_20200501_181853.jpg

    Något nytt för mig så tänkte dela med mig :)
     
  6. mr.Ola
    Medlem Nivå 14
    Fan vad skönt med flyt i arbetet! :D
     
  7. Nötegårdsgubben
    Skogsägare · Nivå 18
    Föredömligt! Annars är väl det stående rådet att inte välja plattor som bygger olika mycket för att det är så svårt att få det snyggt. Men kan man sin sak så! (y)
     
  8. Appendix
    Husägare · Nivå 11
    Och en hantverkare som säger "this is challenge.... I fix" är rätt skönt :)

    Jobbar ju hemma samtidigt som renoveringen och kan konstatera att det bullrar ibland. Men att finnas tillgänglig att svara på frågor är väldigt bra. Annars låter jag dem jobba i lugn och ro och tittar in vid lunch och när de går hem. Vet hur mycket jag själv hatar om nån tittar över axeln när jag jobbar :)
     
  9. mr.Ola
    Medlem Nivå 14
    Det är en prövning att låta bli att titta över axeln eller lägga sig i! Du gör det bra som låter dom jobba ostört!
     
    • Laddar…
  10. Appendix
    Husägare · Nivå 11
    Kaklat och fogat på väggen. Imorgon blir det golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_20200507_174640.jpg

    Varit "avbrott" i två dagar då man tydligen hade en akut grej hos en annan kund och då mitt projekt är 7 arbetsdagar före plan och jag har företagets bästa plattsättare så kom de hit i tisdags. Tömde alla verktyg och det blev tomt i hallen... Nu vet jag ju att det är ett bra företag men när det sammanföll med 125.000 fakturan så blir man ju alltid skeptisk. (Det var enligt avtalat lyft och färdigställande).
    Imorse kom de dock tillbaka och återetablerade och plattis har jobbat som en iller hela dan.

    Sen kom det en lite överraskning då det var en pöl med vatten i köket. Har en rörsamling i under diskbänken som fördelar alla rör (och ballofixar till precis allt) där det uppstått en läcka. 1-2 dl vatten som var enkelt torka upp då det runnit längs skvallerskydden). Det var alltså mer än ett droppläckage. Men när jag och plattis letade så var det tydligt var det läckte men det läckte inte mer trots trycksatt system.
    Rörkrökarn kommer imorgon och lagar och nu är huvudkranen avstängd när jag inte behöver vatten.
     
  11. Appendix
    Husägare · Nivå 11
  12. mr.Ola
    Medlem Nivå 14
    Fotanglar?
     
  13. Appendix
    Husägare · Nivå 11
    Hahaha. Du är itne den första som säger det :D

    Plattis hade ett jäkla pill med att få allt att linjera med lasern så det är kakelkryss som "står" upp :)
    Hade inte sett att man kan göra så men det är ju rätt smart när man vill att det ska linjera
     
    • Laddar…
  14. Appendix
    Husägare · Nivå 11
    Har hållt lite på mbilderna för att visa det färdiga. I stort är allt klart nu utom el.-

    Därmot hände idag följande vilket har tagit enormt mycket energi:

    Har köpt och betalat i princip all inredning på Kakelspecialisten i Årsta. Denna gigant bland kakel i Stockholm.

    24:e april betalade jag min order i två delar Både på kakel och badrumsinredning. Då jag tycker det är flexibelt med en enda leverantör som koordinerar med min badrumsbyggare så lät jag bli att prisjämföra utan lät mina krav på service gå först.

    Imorgon torsdag (14/5) var det planerat att vi skulle göra det sista i badrummet och då ringer min projektledare och säger att de resterande delarna inte finns hos Kakelspecialisten. När jag ringer och frågar vad som hänt så visar det sig att blandare, toalett och duschbatteri var restade med leverans först i juni. :surprised:
    Detta trots att jag mailade säljaren 29/4 just för att dubbelkolla leveransdatum. Jag fick inget svar på det mailet vilket borde gjort mig orolig. Inga besked har lämnats till mig överhuvudtaget runt denna försening:mad:

    När jag sen pratade med ansvarig säljare var han totalt oförstående till vad detta innebar för mig och min renovering (som hade varit klar imorgon om de hade levererat redan betalda varor). Han var inte intresserad av nån annan lösning än att anulera det de inte kunde leverera och återbetala beloppet.

    För mig innebar det en eftermiddag då jag åkt runt i Stockholm för att jaga de saknade delarna. Badrumsspecialisten var mycket duktiga att både fixa en blandare som kan monteras imorgon och ett duschbatteri som kommer tidigt nästa vecka. Den toalett som inte gick att få tag på fanns på Bauhaus (i 22 exemplat).

    Med lite tur kan jag ändå få det som finns monterat imorgon. Men sånt här gör en bara matt.
    När man har mage att ta extremt bra betalt men sen bara skiter högaktningsfullt i kunden.

    Blev ett brev till VD. Får se vad han svarar.
     
    Redigerat 13 maj 21:50
  15. O
    Medlem · Nivå 6
    Din besvikelse är lätt att förstå och tyvärr inte så ovanlig upplevelse. Ge dem en rejäl blåsning. Inte för att det ändrar det som redan skett men de har gjort sig förtjänta av att förstå vad deras nonchalans ställer till med.
    Jag gissar de kommer säga "du skulle kollat ordererkännandet bättre" men det ursäktar inget i min värld. Jag jobbar med sånt här och man ändrar inte kundens beställning i ett OA utan man att pratat först med kunden så det är tydligt uppfattat och överenskommet. Den tid det tar att göra det sparar in sig själv många gånger om. Bedrövligt dåligt
     
    • Laddar…