Byggahus.se

Tillbaka till rötterna

1. Appendix
    Husägare · Nivå 10
  2. Appendix
    Husägare · Nivå 10
  3. Appendix
    Husägare · Nivå 10
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_20190702_211057.jpg

Och så var väggarna färdigmålade och listade.
    Nu återstår elektriker för taklampor, element och ett par sista uttag.

Under semestern ska fönstersmygarna listas klart, grundas och målas vita. Perfekt för ett par regniga kvällar.

• Laddar…
  4. A
    Medlem Nivå 6
    Spännande kyl/frys. Märke?

5. JanneJanne123
    Husägare · Nivå 9
    Ser ut som ett LG side-by-side GSX961NSAZ.

6. Appendix
    Husägare · Nivå 10
    Jannes observation stämmer:
    GSX961NSAZ

Finns även likande modell med fast vattenanslutning

• Laddar…
  7. Appendix
    Husägare · Nivå 10
  8. Appendix
    Husägare · Nivå 10
  9. Appendix
    Husägare · Nivå 10
    Tre veckor sen men en Panasonic HZ25UKE monterades.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_20190911_161918.jpg

Ny placering mitt på en av långsidorna i vardagsruymmet för att få in så mycket värme/kyla som möjligt till sovrum/kontor samt in i resten av huset (kök/badrum) med hjälp av flödet från FTX

Har varit ett par dagar med både värme runt 30 ute samt ett par nätter med 6 grader och måste säga att det har betytt mycket för inomhusklimatkomforten. Som ordinerat har jag slagit av samtliga element för att känna om de behövs eller ej)

19.500 ink installation samt nedtagning och tömning av den gamla (Med ROT). Älskar den uppkopplade funktionen så man kan slå på kyla när man är på jobbet och börjar bege sig hemåt.

Ser även de otroligt vackra tapeterna i vardagsrummet.

(elkostnad för kyla/värme så här års är dryga 4 kr per dag)

• Laddar…
  10. H
    Medlem Nivå 1
    Nu följer jag projektet. Mvh mäklaren som sålde huset

• Laddar…
  11. Ellenkaramellen
    Medlem Nivå 3
    Vilket fint hus du har! Och i vackra Roslagen. ☀️ Får flashbacks till min totalrenovering/utbyggnad för 10 år sen. Hittade en labyrint i golvisoleringen när jag tog upp golvet, där mössen haft det bra i måååånga år. Även om det är ett jäkla jobb att riva ut allt så är det himla skönt att veta att allt är ok under ytan när man är klar.

• Laddar…
  12. Appendix
    Husägare · Nivå 10
  13. Appendix
    Husägare · Nivå 10
    Tack. Roslagen är magiskt. Det är en sån växtlighet att själen blir glad.

Precis! Skönt få ta hand om det och riva bort deras hus nu kör jag med fällor och fångar alla innan de gör skada :)
    Jag ser hellre att man upptäcker och kan fixa saker än att man kör "out of sight out of mind" attityden.

14. H
    Medlem Nivå 1
    Mycket bättre! Nu ser man huset. Behöver ju inget "insynsskydd" där i alla fall.

15. Appendix
    Husägare · Nivå 10
    Ja verkligen. Och om man ska ha planteringar räcker det ju med buskar som är 1 meter höga framför huset...

Jersminen var vacker en månad per år. Annars skuggade den, tog bort all utsikt från de fina fönstrena och var hem åt alla insekter :)