Jorå så att. Ni som inte orkar scrolla tillbaka tråden kan föreställa er att vardagsrummet sett ut så här
(Nu har jag och flickvännen i detta stadiet redan tagit ner lysrörsarmaturerna)

Furu och tygtapeter.... Murrigt minst sagt

Vardagsrum med furupanelat tak, stora fönster och stege. Väggarna har tygtapeter. Armaturer har tagits bort. Utsikt mot trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vardagsrum med träpaneltak, stora fönster och beige väggar utan dekoration. En stege vid väggen, luftkonditionering ovanför.
Skapa konto
Vardagsrum med furutak, tygtapeter och stor fönstervägg, äldre kamin centralt placerad.
Skapa konto

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Nu kanske det är lite fusk men efter lite renoveringslesshet och rätt låg energi att lägga på att stå och måla ett tak på byggställning så togs ett unisont beslut att lägga tid på relation och de man gillar och lägga pengar på målare istället (Tack för ROT pumpningen i år!!!)

Så detta blev resultatet.

Med tanke på att man ser vardagsrummet när man kommer in genom dörren är det verkligen minst sagt enorm skillnad

• Nymålat vardagsrum med vitmålat snedtak och grå väggar, träparkett och en synlig luftkonditionering. Entré och inredning i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Ljust renoverat vardagsrum med högt snedtak, stora fönster mot skog och träparkett. Väggarna är nymålade i grått. Luftkonditionering på väggen.
    Skapa konto
  • Nymålat vardagsrum med vitmålat tak, ljusa väggar, trägolv och en svart kamin centralt placerad.
    Skapa konto
  • Nymålat vardagsrum med högt tak, stora fönster och en eldstad till vänster, utomhusvy genom glasdörrarna, ljust trägolv.
    Skapa konto
  • Gilla
PellePeps och 13 till
  • Laddar…
Iofs lackade jag ventilationsdonen. 😎

Lackade ventilationsdon bredvid en röd hink och blå plastfolie på ett bord täckt med brunt papper.
Skapa konto

• Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Målarna fick måla 4 lager för att furukvistarna och de tidigare mindre lustiga försöken att lacka/lasera/behandla taken från de tidigare ägarna inte längre skulle slå genom.

Målarna har lagt vad jag uppskattar till 80 timmar på detta. Jag vill inte veta vad det hade tagit mig.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Stor sal med högt tak, stora fönster, en trämatgrupp och en TV med färgskärm.
Skapa konto

Kyrksalen 😅

• Gilla
AndersPS och 9 till
  • Laddar…
Been there, done that. Klarade mig med två lager färg dock, eftersom jag grundade med svindyr spärrfärg.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.