Hallå
Jag har köpt ett hus från -60 för cirkus ett år sedan. Huset står på platta på sprängsten/berg beläget på en höjd ä. Jag undrar nu främst om jag ska ha ångspärr på insidan av ytterväggarna efter att jag reglat upp och använt gullfiber/rockwool som isolering. Jag har målad fiberplatta på insidan som jag vill avlägsna och sätta plyfa och gips istället. Väggarna är byggda i fiberplank och när har jag en genomskäring av ytterväggen efter att jag tog upp för tilluftsventiler.
Genomskärning av en yttervägg med lager av tegel, isolering och ångspärr, hålls upp av en hand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack på förhand.
//Daniel

• Gilla
MagHam
  • Laddar…
L
X Xited skrev:
Hallå
Jag har köpt ett hus från -60 för cirkus ett år sedan. Huset står på platta på sprängsten/berg beläget på en höjd ä. Jag undrar nu främst om jag ska ha ångspärr på insidan av ytterväggarna efter att jag reglat upp och använt gullfiber/rockwool som isolering. Jag har målad fiberplatta på insidan som jag vill avlägsna och sätta plyfa och gips istället. Väggarna är byggda i fiberplank och när har jag en genomskäring av ytterväggen efter att jag tog upp för tilluftsventiler.
[bild]

Tack på förhand.
//Daniel
Fint och pedagodiskt snitt!

Nu har det ju gått ett tag sedan du skrev frågan - men eftersom du väljer gullfiber så måste du ha ångspärr.

• Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.