Hur lång tid tar det att bygga ett attefallshus? Vi har undersökt tidsåtgången hos en tillverkare som bygger på totalentreprenad och hos en gör-det-självare, som fick uppskatta snittiden.
Du kan läsa artikeln här: Tid bygga attefallshus
6 745 läst · 8 svar
7k läst
8 svar
Tid bygga attefallshus
-
På konsumentens sida · 3 266 inlägg 16 sep 2019 12:26
-
-
-
-
16 sep 2019 15:34 #5
Vi fixade allt från köp av stomme och ritningar till slutbesked på 3 månader. Bygganmälan tog 4 dagar
-
16 sep 2019 17:38 #6
3 veckor? Vilken kommun var det? Jag fick vänta över 8 månader på bygganmälan.
-
17 sep 2019 19:43 #7
Jag är uppe i två år med mitt (tapeter ska upp i morgon.) Då har jag gjort precis allt själv utom våtrumsmattan och kakel i badrum.
Köpte en byggsats från Sorselestugan då jag hade bråttom igång och ville ha liggande timmer. Detta har dock satt käppar i hjulet då jag har gjort ändringar från orginalkonstruktionen vilket har dragit ut på tiden.
Med facit i hand så borde jag ha byggt i lösvirke. Men är ändå nöjd med resultatet. -
Renoverare · Bohuslän · 193 inlägg 17 sep 2019 19:5417 sep 2019 19:54 #8
Började i september förra året och skickade in slutanmälan i juni. Många kvällar och helgen men aldrig varit ledig. Nu är de inrett som förråd så kök och badrum är inte gjort mer än förberett för de.
-
5 feb 2022 17:39 #9
Ett attefallshus eller en villa, det kan gå fort, mitt Älvsbyhus 17x8,5m levererades 4/1, den 2/2 slutbesiktades och överlämnades nyckelfärdigt.
Då kan jag tillägga att grunden var på plats, men den gjordes på 1,5 dag.
Avloppsröret under huset drog jag själv och satt på fyra anslutningar mot huset, snickarna satt nara dit en rörbit.
Drän och dagvatten drog jag själv runt huset snappt gjo rt med grus o markduk, elledningen är ju bare ett rakt tomrör in till huset.
Liknande trådar
-
Bygga attefallshus - regler
Artikelkommentarer -
Bygga fritidshus innan "riktigt" hus?
Bygglov -
Grannens byggarbetare använder min uppfart hela tiden
Juridik -
Någon som fått bygga attefallshus SAMTIDIGT som bostadshus?
Bygglov -
Bygga attefallshus samtidigt som nybyggt hus??
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus