Byggahus.se

TEST: Högtryckstvätt 2020 - vilka är bäst?

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
    En bra högtryckstvätt är kraftfull och tvättar snabbt och effektivt bort ingrodd smuts från både trätrall och betongplattor. Den är enkel att hantera och ergonomisk, vilket underlättar när man tvättar stora ytor under lång tid utan att ta pauser. Naturligtvis sitter hörselskydden på; alla högtryckstvättar bullrar vid användning.

Du kan läsa artikeln här: TEST: Högtryckstvätt 2020 - vilka är bäst?

2. Springare
    Medlem Nivå 7
    Varför testade ni inte någon/några Kränzle?

3. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 21
    De tackade nej till att medverka.

• Laddar…
  4. J
    Medlem Nivå 6
    Bra test :)
    Nästa gång jag köper en så blir det Bosch GHP 5-75 X.
    Köpte en Kärcher K5 senaste gången, ganska OK maskin men inte alls det trycket jag förväntat mig, går inte ens att tvätta bilen med den :(. Man får vad man betalar för, så nu slantar jag upp för att slippa bli besviken igen :cool:

• Laddar…
  5. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 21
    Jag sitter bara och hoppas på någon spännande tävling så man med lite tur får delta i långtidstestet. ;)

6. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 21
    Kommer i morgon :)

7. Lexington
    Medlem Nivå 14
    Jag har länge sneglat på Bosch GHP 5-65 X, men tyvärr händer inget när jag trycker på "Läs hela testet".

Edit: Nu funkade det (y)

Saknar också ett avsnitt om vilka tillbehör som finns att köpa till.

Redigerat 27 maj 15:25
    • Laddar…
  8. T
    Lösvirkesbyggare · Nivå 13
    Riktig imponerande test wow.
    Snart får Byggahus ha en egen sida med bara tester, och 18 maskiner det är inte ett litet test det.
    Nej snyggt jobbat och skönt och veta att det är ärliga tester.

9. Per Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    Nu ska det funka, tack för att du sa till. Länken till testrapporten för Bosch GHP 5-65 X är annars https://www.byggahus.se/bosch-ghp-5-65-x-test-hogtryckstvatt

Angående tillbehör som kan köpas till så har tillverkarna (men inte alltid alla återförsäljare) ofta en mängd olika att välja mellan. Men jobbet blev helt enkelt för stort för oss att även omfatta test av alla tillbehör som kan köpas till.

Men någon får gärna ta vid och sammanställa alla köpbara tillbehör för högtryckstvättarna. Det kanske är en arbetsuppgift för våra framtida långtidstestare att sammanställa?

• Laddar…
  10. Lexington
    Medlem Nivå 14
    Jag sammanställer det gärna ;)

• Laddar…
  11. R
    Medlem · Nivå 5
    Det är synd att folk knappt vet att Kränzle finns.
    Jag hade först en Kränzle 1152TST och nu en Bully 1180. Helt sjukt egentligen vilka fina tvättar. 1152TST gav jag ca 6000kr för plus lite tillbehör, kvalité rakt igenom.

12. T
    Lösvirkesbyggare · Nivå 13
    Vem är den lyckliga som har världens renaste plattor trappa utemöbler etc etc efter testet:crysmile:

13. H
    Medlem Nivå 5
    Synd att kränzle inte ställde upp, de kunde fått sjyst reklam. Det är väldigt stabila maskiner.

14. Isakare
    Medlem · Nivå 14
    Har förvisso inte läst alla tester, men jag kan inte se nått o nån tvätt har svirvel i handtaget, alltså att slangen är ledad.

15. Per Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    Testet har utförts hemma hos oss. Jag var först rädd för att plattor, trappor, utemöbler med mera inte skulle räcka till men det gjorde det. Tyvärr blev det ganska smutsigt runt omkring.
    För inte så värst länge sedan putsade jag fönstren, det får jag göra om nu. :p

• Laddar…