Jag har ett däck med pergola som är ca 7x3 m. Tittar lite på olika terrassvärmare, men känner att jag har dålig koll på räckvidd. Kan inte ha en sån där hög som restauranger har pga pergolan så tittar på lägre golvstående. Den behöver inte värma upp hela altanen, men gärna halva.
Infra eller gasol? Har el framdraget så det är inga problem. Tittat på t.ex. Pangourmet Flameduster, Opranic Thor 20XR och Termo Pisa.
Några rekommendationer?

Fulkemisten
Jag har en infra från Opranic, en Nova på 1200-2300 W, vilken är snikvarianten av Lava som i sin tur är den vägghängda varianten av Thor. Sjukt nöjd med denna. Du kommer dock inte alls att få samma spridning med den golvstående varianten, max ett par tre kvm. Tänk på den som en lampa när du planerar vilket område den skall täcka. Du kan inte hänga t ex en Nova eller Lava (eller flera) på väggen om däcket är husnära eller i själva pergolan?

Redigerat:
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Jag har en infra från Opranic, en Nova på 1200-2300 W, vilken är snikvarianten av Lava som i sin tur är den vägghängda varianten av Thor. Sjukt nöjd med denna. Du kommer dock inte alls att få samma spridning med den golvstående varianten Max ett par kvm. Tänk på den som en lampa när du planerar vilket område den skall täcka. Du kan inte hänga t ex en Nova eller Lava (eller flera) på väggen om däcket är husnära eller i själva pergolan?
Vill inte ha en som sitter på väggen, utan den ska stå på golvet. Pergolan sitter fäst i ett förråd.

Fulkemisten
Då får du nog köra fler om den ska täcka 10 kvm. Men det funkar ju.

• Gilla
Moana
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.