Temperaturgivare NTC 10k @ 25 °C enligt bruksanvisningen. Ska klara 230 V 16 A.

• Gilla
AngelFB
  • Laddar…
J Josth skrev:
Temperaturgivare NTC 10k @ 25 °C enligt bruksanvisningen. Ska klara 230 V 16 A.
Tack så mycket! 🙏

Den stödjer enl. manual följande givarresistanser, så den bör fungera.

Tabell visar golvgivartyper med resistansvärden: 10k, 12k, 15k, 33k, 47k ohm, nominellt vid 25 °C.

• Gilla
AngelFB
  • Laddar…
E etompau skrev:
Den stödjer enl. manual följande givarresistanser, så den bör fungera.

[bild]
Underbart! Tack så mycket!

Och absolut sista frågan (då jag inte vill göra fel). Hur ska dessa kopplas? Så här sitter de nu (gjort av behörig elektriker):
Vägguttag med elsladdar kopplade till en strömbrytare från Schneider Electric modell STR-10, visas halvinstallerad i en väggöppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och här är den nya:
Elektronisk sensor med fyra kopplingar och märkning (16A, 230V) bredvid installationsmanual med två inkopplingsscheman på ett bord.
Skapa konto

Förstår inte vilket av dessa två scheman man ska följa.

A AngelFB skrev:
Och absolut sista frågan (då jag inte vill göra fel). Hur ska dessa kopplas? Så här sitter de nu (gjort av behörig elektriker):
[bild]

Och här är den nya:
[bild]

Förstår inte vilket av dessa två scheman man ska följa.
Är inte dessa slangarna för givaren? De var inte inkopplade i något…

Elektriska kablar i en öppning i väggen, med flera lösa vita kablar som verkar vara oinkopplade till en anordning.
Skapa konto

Jo det ser ut som kabeln till temperaturgivaren. De fyra ledningarna som nu är anslutna till STR-10 visar alldeles för mycket av koppartrådarna. Svårt att tro att det är en riktig elektriker som gjort det. Pil "in" betyder inkommande el-matning och pil "ut" betyder att värmekabeln ska anslutas där. Bara att hålla reda på ledningarna och se åt vilket håll de försvinner in i väggen.

J Josth skrev:
Jo det ser ut som kabeln till temperaturgivaren. De fyra ledningarna som nu är anslutna till STR-10 visar alldeles för mycket av koppartrådarna. Svårt att tro att det är en riktig elektriker som gjort det. Pil "in" betyder inkommande el-matning och pil "ut" betyder att värmekabeln ska anslutas där. Bara att hålla reda på ledningarna och se åt vilket håll de försvinner in i väggen.
Tack snälla! Det är en behörig elektriker med från ett företag. Blir så ledsen av att läsa att det är slarvigt gjort 😩

👍 Härligt! Hoppas allt fungerar nu.

• Gilla
AngelFB
  • Laddar…
J Josth skrev:
👍 Härligt! Hoppas allt fungerar nu.
Råkade radera meddelandet: Nu har jag kopplat in allt (inklusive tempgivartrådarna) och fixat till koppartrådarna. Tack snälla för all er hjälp! Vad skulle jag göra utan er?!

Tack snälla!

• Gilla
Josth
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.